Очевидно, що при виборі нового автомобіля або машини з невеликим пробігом, яка добре працює, про ендоскоп та ендоскопію ніхто не замислюється. І тільки за наявності проблем багато хто вперше дізнається про цей термін відносно автомобіля. Але це і є найправильніший спосіб діагностики двигуна.
Про ендоскопію згадують, коли, наприклад, двигун почав троїти. Сучасні способи діагностики дозволяють визначити пропуски запалювання за допомогою адаптера ELM 327. Далі вивертаємо свічку в нерухомому циліндрі та дивимося на її стан. Якщо вона не має пошкоджень та надлишку нагару, доцільно одразу оглянути циліндр за допомогою ендоскопа. Можливі сильні задири стінок циліндра або прогорілий клапан.
Якщо двигун споживає забагато оливи, є сенс провести ендоскопію циліндрів. Якщо стінки циліндрів задерті, поршневі кільця не зможуть забезпечити як належне видалення оливи, так і прорив газів в картер мотора. А надлишок картерних газів призводить до великого закидання оливи у камери згоряння через систему вентиляції картера.
Не кожен продавець погодиться на ендоскопію циліндрів двигуна автомобіля. Але якщо угода має бути серйозною, а продавець упевнений у своїй машині, це може позитивно вплинути на рішення покупця.
Якщо керамічний каталітичний нейтралізатор розташований близько до двигуна, в так званому катколекторі, він може пошкодити керамічними крихтами поверхню циліндрів. В такому випадку доцільно періодично оглядати поверхню каталітичного нейтралізатора за допомогою ендоскопа. Його вводять через отвір, який утворився після вивертання верхнього кисневого датчика. Якщо поверхня керамічного блоку у великих вибоїнах, то каталітичний блок потрібно видаляти та ставити ремонтний.
До того ж важливо провести ендоскопію циліндрів, щоб переконатися у відсутності проміжків, або починати готувати гроші на капітальний ремонт мотора.
На багатьох моторах можна пробратися ендоскопом крізь впускний трубопровід, щоб оцінити стан клапанів, які сильно заростають брудом на моторах з безпосереднім упорскуванням пального. Ввівши ендоскоп у від’єднані патрубки турбіни та компресора, можна побачити стан робочих коліс.
Якщо ви вирішили придбати собі ендоскоп і витратили на нього чималі гроші, бережіть його. Це означає, не оглядайте гарячі циліндри, катколектори та турбокомпресори. І не допускайте потрапляння оливи та бруду на камеру та поворотний елемент.