Технічний огляд в Україні не є обов’язковим для більшості автомобілістів. У Раді заявляють, що до закінчення воєнного стану вимога проходити процедуру не точно стосуватиметься водіїв звичайних легковиків.
А ось для тих, хто має отримувати відповідну перевірку, в нашій країні діють суворі обмеження. Багато хто вважає, що все обмежиться штрафом, але насправді іноді за відсутність техогляду українець навіть може потрапити за ґрати.
Юристи попереджають, що поліція дуже прискіплива до автомобілів, щодо яких закон вимагає проходження обов’язкового техогляду. Це вантажівки, автобуси, таксі, спецтехніка та інші транспортні засоби, несправність яких потенційно може нашкодити оточенню за винятком звичайних приватних авто.
На перший раз штраф за відсутність техогляду, відповідно до ч. 3 ст. 121 КУпАП становитиме всього 340 гривень, що може здатися незначним покаранням. Іноді поліція помилково виписує таке стягнення навіть тим, хто проходити обстеження не зобов’язаний, а водії покірно його оплачують, не розбираючись у ситуації. Проблема в тому, що при повторному порушенні настає зовсім інша відповідальність.
Ч.4 ст.121 КУпАП передбачає штраф уже від 850 до 1700 гривень за повторну відсутність техогляду. Причому водія, який провинився, також можуть позбавити прав і навіть відправити під арешт на термін від 5 до 10 діб. Нерідко автомобілісти самі просять суд відправити їх за ґрати, щоб не позбавлятися прав, оскільки здебільшого йдеться про осіб, для яких наявність прав є визначальним фактором під час працевлаштування.