В Україні тріщини і сколи на лобовому склі — поширена проблема автомобілістів, часто спричинена дрібними камінчиками, що вилітають з-під коліс транспортних засобів, що проїжджають.
Хоча багато водіїв не звертають уваги на незначні пошкодження, вважаючи, що вони не становлять реальної загрози, ці тріщини можуть швидко розширюватися, особливо взимку, коли волога проникає всередину і замерзає.
Однак, крім ризику подальшого пошкодження, дефекти лобового скла можуть призвести до правових наслідків, передає Експерт.
Почастішали випадки зупинення поліцією транспортних засобів з тріснувшим лобовим склом та виписування штрафів. Співробітники посилаються на пункт 6.8.5 ДСТУ 3649:2010, який забороняє експлуатацію транспортного засобу за наявності пошкоджень у зоні склоочисників.
Відповідно до частини 1 статті 121 Кодексу про адміністративні правопорушення, керування транспортним засобом з такими дефектами вважається керуванням транспортним засобом з технічними несправностями.
Початковий штраф за це порушення становить 340 гривень, а повторне порушення може спричинити штрафи у розмірі від 850 до 1700 гривень. У деяких випадках водії можуть зіткнутися навіть з позбавленням прав водія на строк від 3 до 6 місяців або адміністративним арештом на строк до 10 діб.
Проте юристи стверджують, що такі штрафи часто виписують незаконно. Вони зазначають, що пункт 31.3 Правил дорожнього руху України, який часто посилається поліція, не відносить тріщини на лобовому склі до технічної несправності, що забороняє експлуатацію транспортного засобу.
Це означає, що застосування статті 121 у таких випадках є некоректним, що робить штрафи юридично сумнівними та підлягають оскарженню.
Незважаючи на це, багато водіїв залишаються у невіданні щодо цих юридичних нюансів і схильні виконувати вимоги патрульних, сплачуючи штрафи, не заперечуючи повістку.
Експерти радять автомобілістам бути поінформованими про свої права та у разі зупинки за пошкодження лобового скла оскаржувати неправомірні штрафи у судовому порядку.