Ліцензування обігу пального в Україні запроваджено з 01.07.2019 року. Однак досі суттєвою проблемою для багатьох підприємців залишається фактична неможливість отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним в Україні з об’єктивних причин.
Ледь не єдиним випадком, коли таку ліцензію можна отримати без проблем, це наявність в підприємства у власності або в оренді АЗС, яка є капітальною спорудою і свого часу отримала всі погодження при введенні в експлуатацію. Однак і це не завжди гарантує позитивний результат.
Які на даний час реалії отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним ми спробували зобразити схематично.
P.S. У даній публікації наголос робиться на ліцензії на роздріб пального у зв’язку з актуальністю та поширенням цієї проблеми в суспільстві. Однак дана інформація є актуальною та стосується також отримання ліцензій на оптову торгівлю пальним з місцем торгівлі та на зберігання пального (не для власних потреб).
Єдиним легальним працюючим механізмом отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним для більшості підприємств є звернення до суду. Це убезпечить від безпідставних анулювань ліцензії в майбутньому і дасть можливість легалізувати свою діяльність.
Які аргументи може використати підприємство у разі відмови ДПС?
Відмова може стосуватись лиш правильності або повноти документів, що подаються на ліцензію, тому зазначимо найпоширеніші претензії по кожному з них:
ДОКУМЕНТ: Дозвіл Держпраці на роботи з підвищеною небезпекою та експлуатацію об’єктів підвищеної небезпеки
ПРОБЛЕМА: обладнання АЗС не є обладнанням підвищеної небезпеки (стосується і наступного дозволу)
ВИРІШЕННЯ: проводиться ідентифікація та отримується відповідь з Держпраці, дозвіл не видається на експлуатацію будь-якого обладнання АЗС, подається декларація відповідності.
ДОКУМЕНТ: Документи про прийняття або введення в експлуатацію АЗС
ПРОБЛЕМА: АЗС (модульна, контейнерна) не є об’єктом нерухомості.
ВИРІШЕННЯ: Можна подати документ про набуття права власності до 2014 року (ця «лазівка» діє до 2022 року). В Законі №481 не зазначено, що торгівля може здійснюватись виключно з об’єктів нерухомого майна. Доказується, що обладнання готове до експлуатації без додаткових дій (подається техпаспорт) та що воно є рухомим майном (подаються експертні висновки, будівельно- технічне дослідження, звіт про проведення тех.обстеження тощо). Надається внутрішній акт вводу в експлуатацію. АЗС не є МАФом, а є рухомим майном, а том не потребує подання паспорту прив’язки. АЗС побудована до 1992 року, що не потребувало акту введення в експлуатацію, надається право власності до 2014 року
Інформацію підготовлено за підтримки юридичної компанії "InSenta".
Більше про ліцензії на зберігання пального на сайті колмпанії.