У Балтійське море зайшов БДК проєкту 11711 «Иван Грен». Відразу за ним пройшло рятувальне судно проєкту 1452 “Памир”. І знаєте що? Адже це страшенно смішне видовище, котре багато про що говорить насправді! Але про все по порядку.
Для початку, нагадаю, що “Иван Грен” це найдефективніший російський сучасний БДК, а з “сучасних” у росії їх лише два. Другий це БДК “Петр Моргунов” того ж проекту, але й не зовсім того ж проекту.
Справа в тому, що “Иван Грен” було закладено у 2004 році, а передано до складу флоту аж у 2018-му. Ну і що, спитаєте ви? А те, що поки що цей БДК будували, до нього постійно вносилися доповнення, на ходу виправлялися помилки проекту, змінювався сам проект тощо. У результаті, коли корабель надійшов на випробування, у ньому було виявлено понад 40 конструктивних дефектів, а огидну стійкість так і не змогли виправити.
Спостерігаючи за будівництвом БДК “Иван Грен”, а потім і його випробуваннями, я завжди казав, що колись цей корабель втопить свій екіпаж. І не дивно, що зазвичай “Иван Грен” ходить, чи правильніше в даному випадку плаває, у супроводі рятувального судна. Але тільки подивіться на це судно!
Російський флот має серйозні проблеми з рятувальними суднами. Наприклад, це, проєкту 1452, 1974 року! Цьому судну 49 років і замінити його не можуть! Це судно саме рятувати треба, але про що говорити, якщо у складі флоту росії стоїть найстаріше рятувальне судно у світі – “Комуна” 1915 року!
Ось тому це видовище я і знаходжу, як кумедним, так і таким, яке багато про що говорить. Сучасний корабель, який вийшов до самогубного дефективним, що говорить про рівень кораблебудівників рф і старе радянське судно, що прохається на спокій, але експлуатується через відсутність нових.