Кожному хочеться, щоб удома завжди було чисто. Однак не всі готові витрачати сили та час на повноцінне багатогодинне прибирання.
Після важкого робочого дня або у вихідні так хочеться відпочити від рутини і приділити час собі та близьким. Але багато хто не знає «правил гри» і при наведенні порядку в будинку роблять поширені помилки, які перетворюють прибирання на часто болісний і довгий процес.
Спеціально для Wday експерти сервісу «Авіто Послуги» поділилися порадами, як уникнути цих помилок та витрачати на прибирання якнайменше часу та сил.
Помилка №1. накопичення справ по дому
Насамперед необхідно розвинути у собі щоденну звичку підтримувати загальний порядок у будинку мінімальними трудовитратами. Тобто забиратися потроху, але щодня.
Можна скласти невеликий розклад, якого ви дотримуватиметеся протягом тижня. Наприклад, у понеділок і середу можна протирати пил і завантажувати пральну машинку. Щовівторка і четверга — пилососити, поливати квіти або розкладати речі по своїх місцях. А у вихідні приділити час вологому прибиранню. Так ви можете витратити на прибирання не більше ніж 15 хвилин кожен день.
А от якщо протягом тижня відкладати на потім навіть найменші завдання — то з більшою ймовірністю свій вихідний ви витратите цілком на прибирання. Тому основна порада — дробіть процес прибирання на дрібні повсякденні завдання, з якими справитися набагато простіше.
Помилка №2. наведення порядку одночасно у всій квартирі
Важливо розумно оцінювати свої сили та розуміти, які завдання ви можете і готові зробити самостійно прямо зараз, а які – ні. Наприклад, багато хто поки повністю не прибере одну кімнату, не приступить до іншої. У результаті настільки «закопуються» в прибиранні, що до наступної кімнати справа може не дійти зовсім
Але є й альтернативна стратегія — можна ділити процес збирання частинами. Наприклад, спочатку розібратися з речами по всій квартирі: розкласти одяг, потім книги, потім взятися за постільну білизну тощо. Речі з тих самих категорій можуть лежати в різних кінцях квартири, і в таких випадках може бути безглуздо по черзі забиратися спочатку в одному приміщенні, а потім в іншому.
Помилка №3. прагнення справлятися з усім самостійно
Якщо справ по дому накопичилося все-таки більше, ніж ви планували, або вам доведеться трудомістке прибирання після ремонту — зберігайте спокій і пам’ятайте, що завжди є можливість звернутися за допомогою до фахівців з клінінгу. Всупереч стереотипам такі послуги доступніші, ніж вам могло здатися — і саме тому попит на них зростає по всій країні рік у рік.
Помилка №4. ігнорування місць скупчення дрібниць
Зазвичай це журнальні столики, полички для зберігання прикрас та парфумерії, а також кухонні шафи та робочі столи. Найчастіше ми, сам того не помічаючи, складаємо протягом дня на ці легкодоступні поверхні багато зайвого. Наприклад, паспорт, чеки, навушники, гуртки та багато іншого. В результаті за тиждень може накопичитися ціла гора з таких «дрібниць».
Щоб мінімізувати захаращення, експерти рекомендують використовувати органайзери — підберіть їх на свій смак: це можуть бути картонні коробки, плетені кошики або шкатулки. Також обов’язково відведіть кожній речі своє місце у будинку. Ви точно знатимете де що лежить, і перестанете витрачати час на пошук потрібного предмета в самий невідповідний для цього момент.
Помилка №5. занадто складна система організації простору
Важливо пам’ятати, що система організації речей у будинку повинна враховувати ваші уподобання та підлаштовуватися під вас, а не ви під неї. Якщо вам не подобається зберігати джинси за квітами і сезонами — не зберігайте, спробуйте натомість «вертикальне» зберігання і складіть їх таким чином, щоб було легше знайти потрібну пару.
Якщо не до душі система маркувань та підпису кожної полиці та ящика — можна на словах для себе та домочадців позначити призначення відсіків. Більше того, вам буде набагато приємніше займатися прибиранням і «розхламленням» простору, якщо метод зберігання вам ближчий і зрозуміліший. Інакше, вирішивши загнати себе в жорсткі рамки та правила, ви ризикуєте зовсім скоро від них втомитися та повернутися до того, з чого починали.
Помилка №6. неправильне чи імпульсивне «розхламлення»
Ще одна ситуація — ви взялися за генеральне прибирання і вирішили раз і назавжди позбутися зайвих речей. Хтось рубає з плеча і позбавляється всього, що погано лежить, але потім шкодує про поспішне рішення. Комусь, навпаки, складно розлучитися з милими серцю дрібницями, і в результаті ними завалено весь будинок. Тому можна скористатися однією з технік «розхламлення».
Візьміть коробку і складіть туди всі предмети, у яких ви сумніваєтеся зараз. Якщо через кілька місяців або півроку вони вам так жодного разу і не знадобилися, і ви все ще не придумали причину, з якої вам хотілося б їх залишити, то можна сміливо їх позбуватися.
А на майбутнє озброїться правилом обов’язково стежити за кількістю придбаних речей. Перед покупкою зважте всі «за» і «проти» — а чи точно вам потрібна ця кружка, ваза і подушка? Якщо ви навчитеся контролювати кількість речей у будинку, то прибирання перестане бути схожим на розкопки і займатиме мінімум вашого часу.