На українському вторинному автомобільному ринку з’явилася чудова пропозиція – вживаний Toyota Mirai, який зараз можна придбати майже за 10 тисяч доларів, що робить його найбільш бюджетним електромобілем Toyota в Україні.
Це різко контрастує з його початковою ціною, яка становила щонайменше 50 тисяч доларів, коли він щойно зійшов з конвеєра. Виникає інтригуюче питання: чому ціна так різко впала?
Вивчивши оголошення, стає очевидним, що автомобіль має відносно невеликий пробіг, всього 72 тисячі кілометрів на одометрі, і був імпортований зі Сполучених Штатів. Основною причиною обмеженого попиту на цю модель в Україні є те, що вона працює на водні, а в Україні, на жаль, немає необхідної кількості водневих заправних станцій.
Отже, власник Toyota Mirai стоїть перед дилемою: або пропонувати тест-драйви, використовуючи залишки водню в баку, або чекати, коли в країні з’являться відповідні заправні станції. Наразі потенційні покупці можуть придбати цей автомобіль переважно для своєї колекції.
Основний принцип роботи водневого автомобіля полягає у використанні водню (H2) як джерела енергії для приведення в рух електродвигуна. Це досягається за рахунок використання паливного елемента в поєднанні з акумулятором або замість нього для живлення бортового електродвигуна, що виробляє енергію і воду як побічні продукти, які згодом використовуються для приведення в рух коліс транспортного засобу.
Хоча планувалося, що перша воднева автомобільна заправка в Україні з’явиться у 2022 році, початок повномасштабного вторгнення зірвав ці плани. Зрозуміло, що в умовах війни в країну, яка перебуває в стані активного конфлікту, нелегко інвестувати значні кошти.
Як наслідок, нинішні власники водневих автомобілів в Україні часто змушені їздити на заправку до сусідньої Польщі, що підкреслює нинішні проблеми, пов’язані з відсутністю водневої заправної інфраструктури.
Незважаючи на це, майбутнє обіцяє бути багатообіцяючим і передбачає ширше впровадження водневих транспортних засобів у міру покращення інфраструктури та доступності.