Урядовці нагадують польським колегам про меморандуми і просять збільшити кількість транспортних смуг.
Уряд намагається врегулювати ситуацію з чергами на кордоні з Польщею, де з початку місяця страйкують польські перевізники. Про це йдеться у статті Сергія Куюна і Наталії Курган «Польський іспит для українського паливного ринку», пише Zn.Ua.
Відомо, що однією з пропозицій української сторони був безперешкодний рух паливовозів, бо вони працюють виключно на забезпечення внутрішніх потреб України й навіть теоретично не можуть складати конкуренцію польським перевізникам. Але її було відкинуто, як і решту пропозицій.
Минулого тижня на кордоні з обох боків перебували понад 20 тис. транспортних засобів. Українські прикордонники заявили, що у Краківці та Раві-Руській їхні польські колеги пропускали максимум дві автівки на годину. Ситуацію ускладнили і страйки польських перевізників, які відчутно хитнули український ринок і ціни. Дальнобійники заблокували три найбільші контрольно-перепускні пункти: «Дорогуськ—Ягодин», «Корчова—Краківець» і «Хребінне—Рава-Руська». Їхня основна вимога — скасування транспортного «безвізу», який Україна отримала від Євросоюзу 2022 року. Страйкарі вважають, що українські перевізники складають їм недобросовісну конкуренцію, забираючи на себе частину вантажного потоку. Проведення страйку погодив польський уряд.
Наразі українські чиновники вважають, що єдиним шляхом розблокування кордону є скасування Варшавою дозволу на проведення страйку. Ситуацію погіршує владна турбулентність, оскільки колишній уряд Польщі вже пішов, а новий ще не сформований.