Польські протестувальники, які блокують пункти перетину на кордоні з Україною, попри обіцянки, часто не пропускають навіть вантажі з гуманітарною допомогою і пальним.
Про це заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач, який 19 листопада відвідав кордон.
За його словами, заяви протестувальників про пропуск гуманітарної допомоги та небезпечних вантажів не відповідають дійсності.
«Ми зафіксували численні факти, коли цистерни з пальним та гуманітарка стоять в чергах. Передаємо інформацію про ці випадки польським колегам з Міністерства [інфраструктури та розвитку]», — сказав Деркач.
Він запевнив, що команда Мінінфраструктури «кожного дня працює над тим, щоб розблокувати кордон».
У неділю, 19 листопада, Деркач відвідав пункти пропуску «Краківець — Корчова» та «Рава-Руська — Гребенне». За його словами, на цих двох пунктах пропуску було загалом не більше 15 протестувальників.
«Фактично десяток людей тримає кордон у заручниках», — наголосив заступник міністра.
Також Деркач зауважив, що приїзд українських посадовців впливає на те, скільки транспортних засобів вирішують пропускати відповідні служби та протестувальники. Так, на в’їзд до України під час візиту команди Мінінфраструктури вони пропустили більше транспортних засобів, ніж зазвичай.
Нагадаємо, Мінінфраструктури за підтримки профільних асоціацій та перевізників запустило на кордоні штаб для допомоги українським водіям. Водіїв обіцяють забезпечити їжею, питною водою, медикаментами та пальним. Як зазначили у відомстві, на кордоні вже працює ініціативна команда, яка має 11 тисяч наборів для харчування, питну воду та необхідні ліки.
Чому страйкують польські перевізники?
Причиною стала «надмірна конкуренція» після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС. Протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм. Також вони хочуть, щоб Польщі не треба було ставати в е-чергу в Україні, бо їм, кажуть, подекуди доводиться жити в машинах по два тижні.
Частина протестувальників 13 листопада зустрілася з представниками українського та польського урядів. Однак переговори не розв'язали проблему, і перевізники продовжили блокувати польсько-український кордон.
У травні польські автоперевізники також страйкували, заблокувавши під’їзні шляхи до Дорогуська. Вони вимагали повернути для українських перевізників видачу дозволів на міжнародні вантажні перевезення, а також застосування до українських перевізників екологічної норми EURO4, яка в Україні застосовується щодо польських перевізників.