У багатьох країнах світу, включаючи Україну, існують чіткі норми та обмеження щодо змін у конструкції транспортних засобів. Ці норми розробляються для забезпечення безпеки та усунення можливих плутаниць на дорогах.
Нещодавно водіям в Україні стало відомо про випадок зупинки турецької вантажівки Mercedes Actros на шведсько-норвезькому кордоні, де в автомобілі виявили сині лампи у габаритних фарах.
Відповідно до законів багатьох європейських країн, у тому числі й Норвегії, використання синіх ламп у габаритних фарах заборонено. Це правило існує з метою уникнути плутанини на дорогах, оскільки сині габаритні вогні можуть створювати враження екстреної ситуації, що особливо небезпечно, якщо автомобіль може бути поплутаний з аварійною службою.
Інцидент із турецькою вантажівкою підкреслив серйозність порушення цього правила. Прикордонники виявили сині лампи, коли автомобіль перебував у режимі габаритних вогнів, що привернуло їхню увагу до потенційної небезпеки. Після додаткової перевірки було виявлено не лише наявність синіх ламп, а й 15 інших порушень, вісім із яких вважаються серйозними.
Норвезьке дорожнє управління, не розкриваючи деталей вжитих заходів, вирішило не випустити автомобіль за межі пункту пропуску через кордон. Водія також зобов’язали замінити сині лампи звичайними, встановленими заводом-виробником. Ця дія спрямована на недопущення повторного порушення.
Цей випадок також наголошує на важливості дотримання правил дорожнього руху в різних країнах. Водіям слід бути уважними до законів, що стосуються конструкції та освітлення транспортних засобів, щоб уникнути негативних наслідків та забезпечити безпеку на дорогах.