Масложер — надмірна витрата олії та важливий симптом глобальних проблем двигуна. Якщо ви помітили витік мастила, це в жодному разі не варто залишати поза увагою.
З чим може бути пов’язаний масложер?
Є очевидні причини: проблеми із прокладками, ущільнювачами чи гумками. Іноді для діагностики достатньо придивитися до мотора – плями на ньому підкажуть, де прихована несправність. Також не варто забувати і про те, що існує природне випаровування масла. Є таблиці, де позначені норми витрати олії для різних двигунів та марок.
Але трапляються й неочевидні причини цього явища. Знати про них потрібно, щоб вчасно зреагувати та не допустити серйозних проблем із двигуном.
Автомобіль новий
Всі деталі двигунів, які недавно зійшли з конвеєра, ще не ідеально притерлися. Тому перші кілька сотень кілометрів пробігу між деталями можлива наявність невеликих зазорів, через які може витікати мастило.
Все нормалізується, коли деталі притруться, і двигун можна буде використовувати на повну потужність.
Важливий момент: на двигунах з турбонаддувом олія йде швидше. Це природний процес, його не можна уповільнити.
Порада! На новому авто варто їздити у режимі обкатки, не давайте двигуну великих навантажень.
Автомобіль сучасний
У порівнянні з більш старими моделями, на сучасних моторах напрямна (бічна) частина поршня коротша, кількість коливань більша, що призводить до збільшення витрати мастила. Якщо раніше ви їздили на більш ранніх моделях авто, вам може здатися, що це ненормально.
Порада! Уважно прочитайте інструкцію з експлуатації, там виробник вказує норми споживання мастила.
Їзда на підвищених обертах
Будь-який небезпечний поворот, різке гальмування та інші елементи агресивного стилю водіння погано позначаються на двигуні. Температура двигуна збільшується через підвищені навантаження на поршні і масло витрачається швидше.
Спокійна їзда – запорука довгого життя вашого авто. Спортивна їзда на високих оборотах може за один день позбавити двигун до одного літра мастила.
Вплив картерних газів
Перевитрата масла може статися через несправність системи вентиляції картера. У цьому випадку відбувається високе нагароутворення, зниження компресії та швидке забруднення мастила.
Сезонність та в’язкість
Взимку, особливо якщо вона морозна, витрата олії збільшується. Цього можна уникнути, якщо в холодну пору року застосовувати склади, що мають меншу в’язкість.
Погана якість олії теж підвищує її витрату. Низька стійкість до випаровування викликає низький тиск системи мастила, і в результаті стає причиною підвищеного зношування деталей двигуна.
Капітальний ремонт
Найчастіше після капітального ремонту виявляється проблема у хонінгуванні. Це операція, коли на циліндри наносяться насічки. Шорстка поверхня краще утримує масло. При значних зносах хонінгування зникає, а під час ремонту насічки можуть завдати не зовсім точно.
Якщо масложер не припиняється після притирання деталей, значить використовувалися неякісні деталі і потрібно знову ремонтувати.
Бонус: сьома причина – проблема зі щупом!
Майже анекдотична ситуація: саме проблема зі щупом стала причиною уявного масложеру на Renault Megane III. Щуп був надто м’яким, і при перевірці згинався, тому здавалося, що олія витрачається надто швидко.
Масложар не завжди пов’язаний із серйозною несправністю. Але якщо ви помітили перегрів двигуна, неприємні запахи, то двигун потрібно перевірити якнайшвидше.