На початку року сильні морози прийшли до багатьох регіонів України. Коли температура опускається значно нижче за нуль, тиск у шинах автомобіля також падає.
Для кожної машини в посібнику з експлуатації вказується рекомендований виробником тиск у шинах. Крім того, дана інформація прописана на табличці в пройомі дверей водія. Накачати шини до потрібного рівня здається простим завданням, але в зимових умовах до цього процесу потрібно підходити відповідальніше через вплив холоду.
Зі шкільного курсу фізики всі пам’ятають, що при охолодженні газ зменшується в об’ємі. Допустимо, в майстерні із заміни шин вам накачали шину до рекомендованих 2,2 або 2,4 атмосфери в теплій приміщенні. Але коли ви виїжджаєте на двір, мороз починає швидко охолоджувати повітря вшинах приблизно на 0,1 атмосфери на кожні 7 градусів.
Отже, початкові 2,2 чи 2,4 атмосфери можуть швидко зменшитися до реальних 1,8 чи 2 атмосфер. Якщо ви не помітите цієї зміни, то вирушите в дорогу з недокачаними шинами, що може спричинити проблеми.
Фахівці зазначили: якщо шини недокачані, автомобіль гірше керується і гальмує не так, як потрібно, що може призвести до аварії. Крім того, недокачані шини змушують рухатися автомобіль із великим опором, тому він витрачає більше палива. Низький тиск також призводить до нерівномірного зношування протектора. Тому завжди важливо підтримувати тиск у шинах, який рекомендував виробник.
Щоб уникнути цих проблем, важливо регулярно перевіряти тиск у шинах. Після того, як машина стоїть на вулиці кілька годин, можна підкачати шини, щоб врахувати зміни температури. Так ви зможете порівняти реальний тиск із тим, що рекомендує виробник.