Коли ви шукаєте нову машину з обмеженим бюджетом, швидше за все, ви зосередитеся на хетчбеках А- та В-класу або малих «пиріжках». Вартість володіння будь-яким автомобілем залежить не лише від суми грошей, яку потрібно заплатити наперед.
Треба буде розглянути, скільки ви, ймовірно, витратите на паливо, технічне обслуговування і страхування протягом усього періоду володіння . Також варто пам’ятати, що ви отримаєте частину грошей назад, коли прийде час продавати машину.
Беручи до уваги всі ці фактори, спеціалісти англійського видання AutoExpress зібрали найбільш варті уваги моделі.
8. MG 3
Можливо, це не найновіший автомобіль на ринку, але MG 3 є одним із найдешевших хетчбеків В-класу зі стартовою ціною менше 15 000 англійських фунтів стерлінгів. Рестайлінг у 2018 році приніс цьому доступному суперміні більш актуальний дизайн і додав деякі сучасні технології, а вибір одного з яскравіших кольорів фарби лише допоможе власникові виділитися у потоці. MG 3 також досить просторий всередині, і в стандартній комплектації має хороше оснащення, включаючи мультимедіа систему з Apple CarPlay & Android Auto.
MG традиційно пропонує довгу стандартну гарантію на свою «трійку», що неабияк має сприяти вашому загальному спокою. Єдиний доступний 1.5-літровий бензиновий двигун (111 к.с.) демонструє показник витрати палива в розмірі 6.0 л/100 км у змішаному циклі, тому на заправку ви будете з’являтися рідко. Ціна обслуговування MG теж є однією з найнижчих в Європі.
Переваги:
- Доступний;
- Надійний і якісний;
- Добре оснащений.
Недоліки:
- Маловідомий бренд;
- Низька ліквідність;
- Жорстка підвіска.
7. Citroen C3 Aircross
Citroen C3 Aircross — це малий 5-місний мінівен із невеликим двигуном і такими ж невеликими експлуатаційними витратами, але при цьому він може запропонувати вражаючий рівень практичності. Так само, як хетчбек C3 нижче, мінівен C3 Aircross надає перевагу комфорту над спортивністю, тому не чекайте багато гострих відчуттів від водіння. Однак, якщо вам потрібен досить вишуканий і просторий сімейний автомобіль, це один із найкращих варіантів для обмеженого бюджету.
За даними mmr.net.ua цей французький MPV постачається з 1.2-літровим 3-циліндровим бензиновим турбомотором потужністю 110 к.с. Цього вистачає для плавної їзди містом і розміреного пересування трасою. Економічність, як ви і очікуєте від подібної зв’язки, вражає – 5.8 л/100 км.
Переваги:
- Практичний;
- Комфортний і зручний;
- Економічний.
Недоліки:
- Керування вальяжне;
- 3-циліндрові двигуни не дуже підходять для навантаженого мінівена.
6. FIAT Panda
Поточна модель хетчбека А-класу FIAT Panda випускається вже більше десяти років, і, хоча інші конкуренти за це час вже були та зникли, покупців продовжує приваблювати відносна простота Panda. Так само, як і його попередники, цей маленький FIAT навмисно розроблений як недорогий автомобіль без надмірностей, і бути таким йому вдається дуже добре і сьогодні. Звичайно, застосування такого підходу означає, що в салоні FIAT виглядає дуже застарілим у порівнянні з конкурентами, такими як Hyundai i10, але все ж і тут є кілька базових зручностей, таких як-от радіо чи кондиціонер.
Бензиновий 3-циліндровий 1.0-літровий турбодвигун є основою модельного ряду Panda останніх років випуску, виробляючи 70 к.с. і розганяючись до 100 км/год за 13,9 секунди і викидаючи 111 г/км CO2. Витрати палива – 4.9 л/100 км у змішаному циклі.
Переваги:
- Економічний;
- Дешевий;
- Зручний.
Недоліки:
- Застарілий інтер’єр;
- Застарілі системи безпеки;
- Малий вибір модифікацій.
5. Kia Picanto
Малюк Кіа Picanto є найменшим автомобілем корейського бренду, але він усе ще виглядає сучасним і добре зробленим усередині, з приємним, добре оздобленим салоном. Цей хетчбек А-класу також є дуже комфортним та вишуканим у порівнянні з деякими конкурентами, і ним напрочуд весело керувати. Як останній бонус, кожна модель у лінійці Kia (як MG) володіє чудовою гарантією.
Однак, якщо ви хочете найнижчі експлуатаційні витрати, вам доведеться піти на компроміс щодо продуктивності – адже модель, яку ми розглядаємо тут, використовує скромний 1.0-літровий 3-циліндрвий бензиновий двигун, який виробляє лише 67 кінських сил. Позитивним моментом є те, що цей двигун викидає лише 109 г/км CO2 і витрачає палива тільки в розмірі 4.2 л/100 км у змішаному циклі, що забезпечує мінімальні трати на утримування даного транспортного засобу.
Переваги:
- Надійний;
- Доступний;
- Спритний і економний.
Недоліки:
- Слабкий мотор;
- Трохи жорсткий;
- Бракує АКПП.
4. Citroen C3
Попри те, що Сітроен C3 є більшим за FIAT чи Kia, французький хетчбек перевершує багато менших на клас машин за низькими експлуатаційними витратами. Тим більше, на думку mmr.net.ua, цей Citroen є особливо сильним суперником у своєму B-сегменті, відзначаючись більшою увагою до налаштувань комфорту і релаксу за рулем.
Він зручний, стильний та економічний, завдяки 1.2-літровому бензиновому 3-циліндровому двигуну потужністю 83 к.с., який витрачає 4.5 л/100 км. Двигуну доводиться наполегливо працювати для швидкого прискорення, але в цілому його тяги досить, аби відмовитися від дорожчої та менш економічної версії з турбонаддувом потужністю 110 к.с. Базова специфікація С3-го проста, як і слід було очікувати, але вона відповідатиме всім потребам більшості покупців, пропонуючи електричні передні склопідйомники, кондиціонер, круїз-контроль і цифрове радіо із підключенням Bluetooth.
Переваги:
- Комфортабельний;
- Вишуканий;
- Економічний.
Недоліки:
- Для когось надто плюшевий;
- Дорожче обслуговування;
- Галасливі двигуни.
3. Hyundai i10
Hyundai i10 базується на тій же платформі, що й Picanto від Kia, використовує той самий 1.0-літровий бензиновий 3-циліндровий двигун потужністю 67 к.с., але має трохи більш спортивний та агресивніший зовнішній вигляд. На жаль, всередині і10 не такий стильний, із більш простим внутрішнім дизайном і плануванням. Останній i10 також має довшу колісну базу, ніж попереднє покоління, що допомагає покращити їзду та керованість.
У цьому класі, що все меншає, є сітікари з кращою керованістю, але вам доведеться заплатити більше, щоб купити та експлуатувати їх. У Hyundai все виходить на його користь, коли мова іде про зниження загальної вартості володіння. Витрата палива становить 4.3 л/100 км у змішаному циклі, а показник CO2 становить 119 г/км.
Переваги:
- Стильний і економічний;
- Надійний;
- Гарно керується.
Недоліки:
- Слабка динаміка;
- Немає вибору модифікацій;
- Відсутність АКПП.
2. Toyota Aygo
Останній Aygo — це інтригуючий спосіб Toyota залишатися присутньою у класі міських автомобілів, адже японська фірма перетворила свій найменший автомобіль на крос-хетчбек. З його характерним зовнішнім виглядом, дивовижною зручністю та гідним рівнем оснащення хетчбек А-класу Aygo стане гідною, хоча й трохи незвичайною покупкою, якщо ви дивитеся на цей сектор ринку.
Хоча нинішній Aygo вже не є типовим представником А-класу, бо за шириною він відповідає більшому В-класу, а висота у нього взагалі вища середнього хетчбека будь-якого сегменту. За даними mmr.net.ua, рухає японську машину 1.0-літровий 3-циліндровий бензиновий турбомотор, який споживає 4.2 л/100 км бензину в змішаному циклі.
Переваги:
- Хороше оснащення;
- Економічний;
- Ліквідний.
Недоліки:
- Слабка динаміка;
- Громіздкий як на А-клас;
- Дороге обслуговування.
1. Dacia Sandero
Румунський хетчбек Dacia Sandero офіційно є одним із найдешевших автомобілів у Великій Британії, Норвегії, Європейському Союзі та Швейцарії, тому цілком доречно, що володіння ним коштує менше, ніж у всіх його конкурентів. Хетчбек В-класу Sandero першого покоління був найдешевшим автомобілем в Англії, який можна було купити, але тоді він був набагато більш простим. З тих пір він виріс завдяки тісним стосункам із поточним Renault Clio. Але у базовій комплектації прийдеться змиритися з відсутністю радіо, електросклопідйомників та кондиціонера.
Незважаючи на це, Dacia все ще є автомобілем із відмінним співвідношенням ціни та якості, особливо враховуючи його покращений комфорт їзди та невимушені налаштування шасі, що робить його гідним автомобілем як у місті, так і на автостраді. Також пропонується модель Sandero Bi-fuel, що має встановлену на заводі систему зрідженого газу (ГБО 5 покоління), яка може значно заощадити на паливі. Єдина проблема полягає в тому, що газові насоси стають рідкісним явищем у Європі, тому це важливо враховувати. Більшість, ймовірно, вибере стандартну бензинову модель без зайвих ускладнень.
Переваги:
- Ультимативна ціна;
- Якість виготовлення;
- Комфортний.
Недоліки:
- Спартанський інтер’єр базової комплектації;
- Шум у салоні;
- Динаміка обмежена.