Дебати про безпеку електромобілів порівняно з бензиновими аналогами часто зосереджуються на побоюваннях, пов’язаних із загорянням тягової батареї та збільшенням ваги електромобілів (EV).
Однак заглиблення в наявні дані розкриває більш нюансовану реальність, що кидає виклик деяким поширеним уявленням.
Частота пожеж: Електромобілі проти бензину
Всупереч поширеній в Інтернеті думці, останні дані порталу The Conversation свідчать про те, що електромобілі зазнають менше пожеж, ніж їхні бензинові аналоги, якщо скоригувати їхню кількість на кількість транспортних засобів. Якщо порівнювати статистику на кожні 100 автомобілів, то виявляється, що бензинові транспортні засоби загоряються на 80% частіше.
Статистика EV FireSafe показує, що з 2010 по червень 2023 року у світі було офіційно зареєстровано 393 пожежі електромобілів, пов’язані з несправностями тягових батарей. Якщо порівняти цю статистику з виробництвом приблизно 30 мільйонів електропоїздів за той самий період, то можна зробити висновок про порівняно низьку частоту пожеж серед електромобілів.
Основною причиною пожеж електромобілів є теплове прискорення в тяговій батареї, яке зазвичай викликається фізичним пошкодженням або коротким замиканням в одному з елементів батареї. Однак досягнення в технології акумуляторів, такі як ефективні системи охолодження та ізоляції, значно зменшили кількість таких інцидентів.
Батареї нового покоління, такі як ті, що встановлені в спортивному седані Neta S від китайського виробника CATL, використовують такі елементи безпеки, як міканітові листи і клапани скидання тиску, щоб зменшити ризик пожежі або вибуху.
Вага та безпека
Одне з найпоширеніших занепокоєнь стосується ваги електромобілів та її потенційного впливу на безпеку, особливо при зіткненнях. Історичні конструкції електромобілів, часто переобладнані з бензинових моделей, розташовували високовольтну систему близько до землі, що потенційно загрожувало безпеці. Однак поява технології CTB (Cell-To-Body) змінила динаміку безпеки електромобілів.
CTB інтегрує тягову батарею як невід’ємну частину силової рами електромобіля, фактично виконуючи роль його підлоги. Така конструкція підвищує жорсткість на кручення та поглинає енергію удару, а спеціальний демпфуючий шар захищає елементи батареї від пошкоджень. Сучасні електромобілі, побудовані на спеціальних платформах з урахуванням міркувань безпеки, демонструють ефективність цієї технології.
Порівняння краш-тестів: Електромобілі проти бензину
Для оцінки показників безпеки в реальних умовах, результати краш-тестів європейської асоціації Euro-NCAP дають цінну інформацію. Якщо порівнювати електромобілі з бензиновими двигунами у схожих сегментах, то NIO ES7 та Land Rover Discovery Sport слугують наочними прикладами.
У сегменті безпеки дорослих пасажирів NIO ES7 набрав 93%, перевершивши Discovery Sport на 84%. ES7 продемонстрував чудову безпеку пішоходів на рівні 80%, порівняно з 71% у Discovery Sport. У той час як Discovery Sport продемонстрував найкращі результати з безпеки дітей (89%), ES7 був знижений за відсутність кріплень ISOFIX, отримавши 85%.
Ці результати, відтворені на різних моделях, включаючи BYD Yuan Plus і Mercedes-Benz EQE, постійно демонструють, що електромобілі перевершують свої бензинові аналоги в краш-тестах.
Таким чином, дані малюють чітку картину: електромобілі не тільки відповідають, але й часто перевершують стандарти безпеки, встановлені для бензинових аналогів, спростовуючи хибну думку про те, що електромобілі є менш безпечними.
Досягнення в галузі акумуляторних технологій та орієнтованих на безпеку конструкцій сприяють тому, що електромобілі стають переконливим і безпечним вибором на дорогах.