CRM-система — це рішення для бізнесів, яке допомагає відстежувати шлях клієнта, дані про продажі, взаємодію з клієнтами, маркетингову діяльність і фінанси. Підсилити всі ці процеси можна як із застосуванням індивідуальної, так і готової систем. У цій статті ділимося перевагами готової системи й порівнюємо такий підхід зі спеціалізованою розробкою CRM.
Переваги готових CRM-систем
Готове програмне забезпечення CRM має досить широкий функціонал та базові налаштування. Цей підхід варто обирати, якщо в компанії типові процеси й базові потреби. Ось 3 основні переваги, які мають готові рішення:
Легкість впровадження:
Головна перевага такого підходу в простоті та швидкості впровадження. Інтеграція попередньо розробленої CRM відбувається впродовж дуже коротких термінів, тож використовувати ПЗ можна практично відразу після придбання. Шаблонні налаштування перевірені часом, тож дають змогу уникнути помилок.
Вартість:
Індивідуальна розробка, якщо порівнювати з готовою CRM, коштує дорожче. Якщо ви хочете зменшити витрати, особливо на початку ведення бізнесу, то скористайтеся доступним варіантом. Шаблонної CRM-системи буде достатньо для більшості потреб стандартних товарних бізнесів.
Оновлення та підтримка:
Оновлення в готових CRM-системах відбуваються з боку розробника. Тобто вам не доведеться залучати свого фахівця, якщо вам доведеться впровадити зміни в систему. Але водночас ви не зможете обирати, які покращення потрібні вашому бізнесу.
Готові CRM-рішення є найкращим варіантом для початківців у підприємництві та тих, у кого немає досвіду роботи з системами. Тому вони передбачають технічну підтримку користувачів та адаптаційний період. Так ви зможете ефективно працювати в системі від самого початку.
Переваги індивідуальної розробки CRM
Розробка CRM з нуля дає змогу максимально підсилити бізнес, адже система буде повністю сумісною з вашими потребами. Такий підхід передбачає декілька вагомих переваг.
Можливість створити унікальні функції під конкретні потреби
Розробка системи на замовлення — це тривалий і складний процес. Але в кінцевому підсумку ви можете отримати CRM, що буде ідеально відповідати вашим вимогам.
Це можна порівняти з індивідуальним пошиттям одягу. Якщо у вас стандартні параметри, вам може пасувати універсальний розмір із лінійки. А щоб підкреслити фігуру якнайкраще, можна створити річ, яка підійде тільки вам. Тож індивідуальні рішення зможуть задовольнити будь-який запит, із яким не впораються неспеціалізовані для вашої ніші CRM.
Це гарантує кращу оптимізацію процесів, прискорення роботи працівників і досконалу налагодженість бізнесу.
Повний контроль над системою
У кінцевому підсумку індивідуальна розробка є вашим продуктом. Тобто власник бізнесу має повний доступ до СRM і її налаштувань. Управління системою належить компанії на 100%. Ще на етапі створення технічного завдання для розробки системи підприємець може визначити всі функції, які міститиме CRM. Індивідуальна розробка дає власнику бізнесу можливість під повним контролем і з урахуванням усіх побажань створити досконалий продукт руками професіоналів.
Можливість вносити зміни в будь-який час
Рівень гнучкості індивідуальної розробки безмежний. Ви можете як завгодно змінювати систему, працювати над удосконаленням і користуватися без обмежень. Це ідеальне рішення для масштабування бізнесу, адже CRM можна підлаштовувати під обсяги навантажень і додавати новий функціонал. Проте без залучення програміста вам не обійтися. Доопрацювання системи — складна процедура, але варта результатів.
Фактори вибору між готовою системою та індивідуальною розробкою
Перш ніж обирати між розробкою унікального функціоналу та впровадженням готової CRM, оцініть потреби й можливості свого бізнесу. Те, що чудово вирішить запити інших компаній, може лише нашкодити вашій. Зверніть увагу на ці аспекти, щоб прийняти вдале рішення.
- Розмір та складність бізнесу:
Для малих і середніх підприємств зі стандартними бізнес-процесами більш вигідно використовувати готові рішення. Це значно економніше, швидше під час впровадження й простіше для адаптації. Великі бізнеси зі значними обсягами продажів несуть велике навантаження на систему й потребують особливого функціоналу.
- Бюджет:
Це доволі поширений фактор, на який варто звертати увагу. Інвестувати в індивідуальну розробку може не кожен бізнес. У цьому випадку вибір готового рішення стане доступним варіантом. Ви зможете організувати процеси і вкластися у свій бюджет.
- Час впровадження:
Швидкість реалізації індивідуального рішення значно нижча. Залучити розробників для створення системи з нуля — нелегке завдання, яке потребує часу. Готові рішення впроваджуються впродовж коротких термінів, водночас вони ефективні для більшості стандартних бізнесів-процесів.
Ключові підказки та поради під час вибору CRM-рішення
Кожен із цих двох варіантів має свої плюси й мінуси. Обирати між готовою CRM-системою та індивідуальним рішенням потрібно, спираючись на конкретні потреби бізнесу. Якщо вам треба швидко впровадити систему, зберегти бюджет і покрити базові потреби, тоді вам буде достатньо готової системи. Якщо ж ви розраховуєте на розміщення усіх відділів та процесів компанії в єдиному програмному просторі з можливістю подальшого розвитку, будьте готові витратити більше часу та коштів на індивідуальну розробку. У будь-якому разі CRM Solutions підбере, впровадить та навчить роботі з CRM, якою ви дійсно будете користуватися.