У “Київпастранс” розповіли, як виходитимуть з кризи та шукають нові кадри.
Справа в тому, що на роботі комунального підприємства вже позначилась інтенсивна мобілізація. Про це 22 лютого розповідає Інформатор.
Кадрова ситуація стає дедалі критичною
Експерти кажуть, що у КП "Київпастранс" відсутнє бронювання фахівців, тому працівників активно мобілізують, а частина пішла до лав ЗСУ добровольцями ще від початку війни. Відтак, кадрова ситуація в КП "Київпастранс" стає дедалі критичною.
Відсутнє бронювання з боку "Київпастранс" щодо своїх співробітників, а саме водіїв та фахівців, які займаються ремонтами рухомого складу та електромереж, призводить до того, що навіть на автобусах вже є дефіцит водіїв. Тобто вже досить давно у "Київпастрансі" автобусів більше, ніж водіїв, які можуть їх обслуговувати, - розповідає співзасновник громадської організації "Пасажири Києва" Олександр Гречко.
Експерт додає, що водіїв у "Київпастрансу" бракує ще й через низький рівень зарплат. Мовляв, якби людям пропонувалася конкурентна зарплата, то проблеми з кадрами не було б.
Зараз, наприклад, спостерігається критичний дефіцит фахівців з ремонту контактної мережі. Але замість вирішення проблеми, водіям електротранспорту рекомендують зменшувати швидкість, щоб не пошкодити контактну або трамвайну мережу. Це робиться аби зайвий раз не викликати бригаду з ремонту, яка буде виїжджати лише на великі аварії, - розповідає Олександр Гречко.
Він підкреслює, що все це робить міський наземний транспорт ще більше непривабливим для пасажирів. За даними Олександра Гречка, 2016 року на тролейбусні маршрути виходило 450 тролейбусів, а зараз 250. Їх просто списують, не ремонтують, нових не купують.
Всі тролейбусні стрілки вже дуже застарілі і тролейбуси їх проїжджають дуже повільно. А водіям рекомендують робити це ще повільніше. Я вважаю, що це вкрай неправильно, місто мало б ще раніше замінити ці стрілки аби постійно їх не ремонтувати, а транспорт мав би їздити, навпаки, швидше та за графіком, - додає Олександр Гречко.
Що кажуть у "Київпастрансі"?
В КП "Київпастранс" визнають, що через мобілізацію мають кадровий дефіцит по всіх службах, але вже починають потроху виправляти ситуацію.
Наразі комунальному підприємству "Київпастранс" не вистачає фахівців за спеціальностями: водії, слюсарі, електрики, інженери. Тому виходячи з наявної потреби в спеціалістах відкриті наступні вакансії: водії – 511, слюсарі – 270, електрики – 49, інженери – 12, - повідомив директор з транспорту КП "Київпастранс" Сергій Литвинов.
Він додає, що мобілізація вплинула на ситуацію з кадрами на підприємстві, як власне на всіх підприємствах по місту. Значну частину водіїв КП було мобілізовано.
Станом на сьогодні у нас заброньовано 539 осіб, залучено до лав ЗСУ – 560 осіб, - додає Сергій Литвинов.
Зараз "Київпастранс" активно залучає до роботи фахівців, навіть тих, які раніше працювали на підприємстві. Кажуть, що ресурси для цього є.
Підприємство планує розгорнути інформаційну кампанію з залучення нових працівників. Разом з Департаментом транспортної інфраструктури заплановані візуальні комунікації, а також інформаційні оголошення у наземному транспорті. Запрошуємо до себе людей, будемо навчати і працевлаштовувати, - додають у пресслужбі КП "Київпастранс".
Стосовно нестачі електромонтерів, які обслуговують електромережі підприємства, то у "Київпастрансі" підтверджують, що така проблема дійсно була, але зараз ситуація покращується.
Зараз ми доукомплектовуємо відповідний штат працівників, - зазначають у пресслужбі комунального підприємства.
Мобілізованих чоловіків могли б замінити жінки
Олександр Гречко переконаний, що система громадського наземного транспорту буде і надалі деградувати, бо ніяких об’єктивних змін ніхто не вносить у його роботу, а мобілізація посилює наявні проблеми.
Дефіцит спеціалістів посилить кризу, а це означає, що через пів року або рік енергетична система контактних мереж почне "сипатися", а це у свою чергу буде суттєво впливати на роботу міського транспорту, - додає експерт.
Він вважає, що жінки могли б замінити мобілізованих чоловіків на деяких посадах у "Київпастрансі", але для цього потрібно створити для них сприятливі умови праці.
Альтернативою звичайно може бути більше залучення жінок на тролейбусні та трамвайні маршрути, де вони й раніше працювали. А от щодо автобусів – складно сказати, там своя специфіка роботи, хоча, гадаю, жінки б впоралися. Для цього треба створити сприятливі умови та достойну оплату праці для жінок і вони б замінили чоловіків на автобусах, але поки цього немає, - зазначає Олександр Гречко.
Щодо можливості приймати на чоловічі спеціальності жінок, то транспортники кажуть, що відкриті до співпраці для всіх і стать для них не важлива. Головне, аби людина була компетентною та вмотивованою.
Якщо жінка захоче йти до нас працювати водієм автобуса і у неї достатня для цього кваліфікація, навички, вміння та відкрита відповідна категорія – ми звичайно її візьмемо. До речі, у нас жінки вже працюють водіями автобусів, але їх дуже мало. Традиційно вони керують більше трамваями та тролейбусами, - розповідають в КП "Київпастранс".
А от щодо заміщення жінками чоловічих професій, наприклад, електромонтера не електромережах підприємства, то тут у транспортників є певні сумніви.