Ні для кого не секрет, що найбільшою проблемою для багатьох невеликих автовиробників є фінансова складова, оскільки розробка і виробництво одного автомобіля можуть коштувати величезних грошей.
Таким чином, щоб забезпечити майбутній успіх, дуже важливо, щоб автомобіль, що продавався, продавався досить добре, щоб окупити всі витрати на розробку і отримати прибуток. Якщо цього не станеться, це може призвести до фінансової катастрофи і, в кінцевому підсумку, до банкрутства. Для маленьких компаній такі проблеми особливо актуальні.
Про кожну модель сильно розписувати не будемо, просто ось деякі автомобілі, які розорили свої компанії.
Wiesmann MF5
Wiesmann MF5До моменту дебюту MF5 у 2009 році компанія Wiesmann виробляла автомобілі вже понад 15 років. У всіх автомобілів був схожий дизайн, і всі вони поставлялися з силовими установками від німецького автовиробника BMW.
Можливо, саме тому MF5 не зміг збільшити продажі, на які розраховувала компанія: він був просто занадто схожий на попередні автомобілі Wiesmann. Не допомогло й те, що автомобіль дебютував у розпал глобальної рецесії, яка загалом знизила попит на спортивні автомобілі. Без достатнього доходу від продажів, що надходив на рахунки компанії, вона не змогла вижити і збанкрутувала у 2013 році.
Weber Faster OneWeber Faster One
Швейцарська компанія Weber представила свій перший спортивний автомобіль Faster One у 2008 році. Для невеликого автовиробника без послужного списку Weber зробив кілька дуже гучних заяв про автомобіль, заявивши, що він стане найшвидшим серійним автомобілем у світі, випередивши Бугатті Вейрон.
Він також мав стати одним із найдорожчих нових автомобілів у світі і коштував близько 1,6 мільйона швейцарських франків (1,68 мільйона доларів). Здається, ніхто не повірив твердженням Вебера про їхню машину, а якщо й повірив, то не настільки, щоб купити її. До краху компанії було випущено лише один екземпляр Faster One.
Joss JP1
Джосс була однією з тих компаній-початківців, у яких, здавалося, були всі необхідні «інгредієнти» для успіху. Вона увірвалася на ринок на початку нульових, гордо проголосивши себе першою австралійською компанією з виробництва суперкарів. Їхній перший автомобіль, JP1, привернув велику увагу засобів масової інформації та фігурував у кількох гучних відеоіграх тієї епохи, включно з PGR3 і Forza Motorsport 4.
Однак цей галас так і не призвів до продажів, і Джоссу так і не вдалося знайти покупців, готових викласти за нього гроші. У 2014 році компанія звернулася до краудфандингу, тобто до збору коштів, в останній спробі врятувати проєкт, але навіть це не спрацювало, і компанії довелося продати активи, що залишилися, і незабаром після цього закритися.
FBS Census
Рідко коли з’являється спортивний автомобіль, який одночасно потворний, погано зібраний і жахливий в управлінні, але FBS Census містить у собі всі три з них. Невеликий британський виробник прагнув стати наступним Lotus або Caterham, але замість цього вони зазнали краху після того, як було побудовано лише вісім екземплярів Census.
Крім жахливого зовнішнього вигляду, основна проблема з Census полягала в тому, що його зробили як іграшку для треку, але їздити на ньому було марно. Фактично, британський журнал Evo назвав автомобіль одним із найгірших, які вони коли-небудь тестували. Що ще гірше, один з небагатьох покупців автомобіля втратив половину вартості, коли виставив свій автомобіль на аукціон лише через два роки після його покупки. Небагато автомобілів настільки погані, що втрачають половину своєї вартості за два роки, але, ймовірно, саме тому FBS збанкрутувала всього через кілька місяців.
Perana Z-One
У Південній Африці досить розвинена автомобільна промисловість, але власних виробників спортивних автомобілів у неї ніколи не було. Perana прагнула змінити це, і в 2009 році вони найняли знамениту італійську студію Zagato для розробки свого першого автомобіля Z-One.
За словами керівників, вони хотіли стати новим TVR з планами, що Z-One коштуватиме менше 100 000 доларів, щоб залучити максимальну кількість клієнтів. Цей план не вдався, оскільки компанія не заробила достатньо грошей на кількох проданих автомобілях, щоб не допустити банкрутства всього через кілька років.
Jensen SV-8
Jensen Motors був англійським автовиробником, найбільш відомим виробництвом Jensen Healey і Interceptor, але після тривалих фінансових проблем він закрив свої двері в 1976 році. Потім, наприкінці дев’яностих, була зроблена спроба відродити бренд, і була розроблена нова модель.
Її було представлено на Британському міжнародному автосалоні 1998 року, і, як повідомляється, на автомобіль було розміщено 300 замовлень, але лише через рік компанія повідомила, що більшу частину цих замовлень було відкликано, і залишилося тільки 110. Зрештою було скасовано ще більше замовлень, і компанія збанкрутувала у 2002 році, коли було побудовано лише 20 автомобілів.
Spyker C8 Preliator
Spyker C8 PreliatorПередбачалося, що він стане найновішим у їхній флагманській лінійці моделей C8, але, схоже, ніхто не хотів вкладати гроші в цю модель. На той час, коли компанія знову оголосила про банкрутство у 2021 році, був побудований принаймні один прототип автомобіля, але про офіційні продажі не повідомлялося.
Vector M12
Vector M12Vector – американський виробник суперкарів із незвичайним секретом: більшу частину свого існування вони не виробляли автомобілі. Вони розробили кілька прототипів і пообіцяли виготовити кожен із них, але здебільшого ці обіцянки не приводили до створення реальних автомобілів.
За іронією долі, єдиний раз, коли їм дійсно вдалося зробити машину – її ніхто не купив. Спочатку M12 був обіцяний як повністю американський суперкар, але бюджетні обмеження призвели до того, що він перетворився на модифікований і перероблений Lamborghini Diablo. Покупці не були зацікавлені, оскільки це був не повністю американський автомобіль, який їм обіцяли, і в результаті автомобіль виявився повним провалом. Vector збанкрутував через кілька років після випуску M12, але пізніше бренд був викуплений його первісним власником. Відтоді не випустили жодної серійної машини.
Gumpert Apollo
Можливо, це не найкрасивіший автомобіль на ринку, але не можна заперечувати, що Gumpert Apollo був дуже швидким. Автомобіль дебютував у 2005 році і спочатку був доволі успішним, в основному завдяки своїм значним характеристикам і готовності до перегонів.
Однак глобальна рецесія між 2008 і 2010 роками призвела до різкого падіння попиту на спортивні автомобілі, і Apollo став однією з жертв. Ніхто більше не був зацікавлений у купівлі швидкої, але не найкрасивішої іграшки за 600 000 доларів, і продажі різко впали. У компанії швидко закінчилися кошти, і врешті-решт у 2013 році вона оголосила про банкрутство. Скільки випущено невідомо.
Джерело: Новини Ю