Шестициліндровий двигун внутрішнього згорання став свого роду золотим стандартом для міських (і не тільки) авто. Він передбачає декілька варіантів розташування циліндрів, досить компактний і при цьому потужний.
За всю історію автопрому на базі шестициліндрових двигунів було побудовано чимало популярних моделей машин. Видання TopGear зібрало найкращі з них у рейтинг, пише Обоз.юа.
Nissan Skyline GT-R R34
Модель описують як таку, яка має яскравий характер і індивідуальність, змішані з м'яким, але обнадійливим гудінням двигуна. Двигун RB26, встановлений на Nissan Skyline GT-R R34, є 24-клапанним агрегатом з парою турбонагнітачів T25, в результаті чого від видає 276 к. с.
Jaguar XJ220
Jaguar обіцяв світові безкомпромісний V12 з XJ220, аж поки не пішов на компроміс у вигляді двигуна V6. Але сміятись з цього швидко перестали, адже переосмислений двигун ралійного автомобіля Metro Group B — тепер зі збільшеним робочим об’ємом 3,5 л — встановив рекорд швидкості автомобіля на той час — 340 км/год.
BMW E46 M3 CSL
Модель критикували за не надто вдалу коробку передач легкої конструкції, але цей недолік легко вибачити за чудову рядну шістку S54. Попрацювавши з розподільними валами та клапанами, BMW вдалося довести потужність M3 CSL до 355 кінських сил і забезпечити розгін до 100 км/год менш як за 5 секунд.
Toyota Supra A80
Попри поважний вік у три десятки років, Toyota Supra четвертого покоління продовжує домінувати на світових трасах. Завдяки своїй надзвичайно надійній конструкції 3,0-літровий 2JZ здатний справлятися з величезним тиском наддуву. Ось чому власники можуть так легко витягнути з них аж 2000 к.с. з мінімальними зусиллями.
Jeep Cherokee (XJ)
Можливо це авто і не назвеш стильним, проте його двигун – це справжній витвір мистецтва. Кінець 1990-х був, можливо, піком для 4,0-літрового рядного шестициліндрового двигуна AMC. На той момент у Cherokee встановлювали не найпотужнішу версію, але з його надійністю мало що можна було порівняти.
Lancia Stratos
Розкішний кузов віком у пів століття приховує всередині безнаддувний V6, взятий із Ferrari. Йому дали приблизно 280 к. с. потужності та поставили завдання підкорити світ автоспорту. І це вдалося. Модель виграла три титули World Rally Constructors і заробила ще масу інших спортивних нагород.
Honda NSX NA1
Honda NSX першого покоління має різні робочі об’єми двигунів і варіанти трансмісії, але в серці лінійки все одно високообертовий шестициліндровий двигун. Це був перший серійний автомобіль з кованими поршнями та титановими стрижнями – речами, які тоді зазвичай асоціювали виключно з гоночними автомобілями. Все це давало неймовірну надійність у щоденному використанні.
Ford Falcon XR6 Sprint
Цю рядну шістьку було випущено в 2002 році. Вона була розроблена Ford Australia та Tickford і фактично використовувала ту саму нижню частину, що й попередній 4,0-літровий шестициліндровий двигун Falcon, який вперше з’явився в 1988 році. У заводській комплектації модель досягла свого піку з турбованим Falcon XR6 Sprint 2016 року та його 496 к.с.
Mercedes-AMG One
Рішення Mercedes перемістити двигун, який виграв Чемпіонат світу у Формулі-1, у серійний автомобіль було амбітним, якщо не сказати більше. Процес не був легким, проте його результатом став AMG One, який побив рекорд для серійних автомобілів, здолавши коло Нюрбургринга з часом 6 хвилин 35 секунд.
Alfa Romeo 147 GTA
3,2-літровий "Busso" V6 в Alfa Romeo 147 GTA може видавати лише скромні 247 к.с. на передні колеса, але звукового супроводу на шляху до червоної лінії 6200 об/хв достатньо, щоб виправдати потрапляння у цей рейтинг. Двигун працює в поєднанні з шестиступінчастою механічною коробкою передач і є частиною конструкції, який схиляє терези до вражаючих 1250 кг. Коротше кажучи, це цілком реальна претензія на звання найкращого хетчбеку в історії.
Ferrari 296 GTB
Це авто цілком можливо назвати технічним шедевром і, цілком можливо, це найкращий суперкар, який сьогодні доступний для придбання. Ferrari 296 і його гібридний 3,0-літровий твін-турбо V6, можливо, не є "найчистішим" інженерним витвором тут, але його потужність у 820 к.с. ігнорувати неможливо.
Porsche 911 GT3 RS 4.0
Питання не в тому, чи повинен був Porsche 911 з двигуном Mezger опинитись в цьому рейтингу, а в тому, яка саме його модифікація мала потрапити до списку. 997 GT3 RS 4.0 був останньою ітерацією 997 і останнім випадком, коли справжній двигун Mezger використовувався в дорожньому 911. Високообертовий шестициліндровий двигун був безнаддувним і збільшеним до 4,0 літрів, а його потужність досягала 500 к.с.