В епоху постійного зростання цін на пальне, кожен водій прагне знайти способи заощадити на заправці. Різноманітні поради та хитрощі, покликані допомогти заощадити на бензині або дизелі, поширюються серед автолюбителів, як вірус. Однак не всі з них виявляються ефективними. Один із таких міфів, популярний серед водіїв, був нещодавно викритий відомим фінансовим експертом Мартіном Льюїсом.
Засновник сайту Money Saving Expert привернув увагу до популярної рекомендації заправлятися вночі, яка нібито дає змогу отримати більше пального за ті самі гроші. Суть міфу полягає в тому, що за нижчих температур пальне стає щільнішим, а отже, водій отримує трохи більше бензину або дизеля за кожен літр. Однак Льюїс пояснює, що ця теорія не зовсім правильна, а різниця в об’ємі, якщо й існує, то вкрай незначна і не варта зусиль.
Льюїс пояснює, що паливні насоси на АЗС відкалібровані для вимірювання об’єму палива, а не його маси. Це означає, що навіть якщо заправлятися в холодну пору доби, реальна економія становитиме лише кілька копійок, які навряд чи можна вважати суттєвими. До того ж, більшість сучасних АЗС обладнано резервуарами для пального з температурним контролем, що зводить до мінімуму різницю в густині пального залежно від температури навколишнього середовища.
Таким чином, ідея заправки вночі втрачає свій сенс, адже різниця в обсязі пального, яку можна було б отримати, мінімальна. Однак це не означає, що заправка у вечірні або нічні години повністю позбавлена плюсів. Деякі автозаправні станції справді знижують ціни на пальне в неробочі години, щоб залучити більше клієнтів у період зниження навантаження на станції.
Міф про «преміум» палива
Крім міфу про нічну заправку, Льюїс також застерігає водіїв від використання дорогих «преміум» видів палива без вагомих на те причин. На багатьох АЗС продаються так звані «високопродуктивні» пального з більш високим октановим числом, призначені для спортивних автомобілів і машин з високопродуктивними двигунами. Однак для більшості сімейних автомобілів різниця в продуктивності буде практично непомітною.
Як зазначив Льюїс, використання преміум-палива може бути виправдане лише в тому разі, якщо у вас спортивний автомобіль, або виробник прямо рекомендує використовувати паливо з високим октановим числом. Для решти ж автомобілістів перехід на дорожче паливо не призведе до помітного збільшення продуктивності або економії палива.
Коли преміум-паливо виправдане?
Незважаючи на те що преміум-паливо не потрібне більшості автомобілів, існує кілька випадків, коли його використання все ж може бути корисним. Наприклад, власники старих автомобілів можуть помітити, що преміум-паливо з більш низьким вмістом етанолу краще захищає металеві та гумові елементи паливної системи від корозії та зносу. Крім того, для автомобілів з високопродуктивними двигунами використання пального з вищим октановим числом може бути необхідним для запобігання передчасного займання суміші, що може призвести до пошкодження двигуна.