Взимку турбованим двигунам потрібен особливий догляд, тому що низькі температури впливають на в’язкість моторної оливи та роботу турбіни.
Цей компонент двигуна працює на екстремальних оборотах – до 200 тисяч за хвилину, і його довговічність залежить від правильного змащування та охолодження. Однак багато водіїв нехтують важливими правилами, які допоможуть уникнути поломок турбіни в холодну пору року.
Плавний старт двигуна
Перед початком руху рекомендується дати двигуну попрацювати кілька секунд на холостому ходу, щоб масло почало циркулювати та забезпечило належне змащування турбіни. Плавний розгін до прогріву двигуна також знижує навантаження на систему мастила і допомагає двигуну досягти робочої температури без ризиків для турбіни.
Обережність при зупинці
Ще одне правило – не глушити двигун відразу після інтенсивної поїздки, особливо після швидкісної їзди. Турбіні потрібен час на охолодження, тому корисно дати двигуну попрацювати на неодруженому ходу приблизно хвилину перед вимкненням. Це допомагає уникнути перегріву та зносу деталей, продовжуючи термін служби турбокомпресора.
Регулярна заміна оливи
Для турбованих моторів критично важливо дотримуватися термінів заміни оливи, а взимку особливо рекомендується використовувати оливу з низькою в’язкістю. Це покращує прокачування масла при холодному запуску та захищає компоненти двигуна. Якщо автомобіль експлуатується в складних умовах — на коротких поїздках в умовах холодного клімату, фахівці радять замінювати оливу частіше, ніж зазвичай, дотримуючись мінімального інтервалу в 15 тисяч кілометрів.
Правильний стиль водіння
Різкі розгони при нерозігрітому двигуні створюють підвищене навантаження на турбіну. У холодну пору року краще дотримуватися плавного стилю водіння, щоб двигун і турбокомпресор досягли оптимальної температури роботи.