U-News » Здоров'я » Кардіологи назвали продукт, який допомагає зменшити тиск і зміцнити судини
Всі новини

Кардіологи назвали продукт, який допомагає зменшити тиск і зміцнити судини

Хоча більшості з нас куди приємніше смакувати улюблені страви, ніж їсти листову зелень, одне просте доповнення до щоденного раціону може суттєво покращити здоров’я. За словами лікаря, вся справа у звичайному шпинаті.

Ця зелень, яку часто недооцінюють, може позитивно впливати на систолічний тиск — причому ефект помітний вже «протягом кількох годин», а при регулярному вживанні «може творити дива».

Доктор Діпак Талреджа, кардіолог і керівник клінічного напрямку кардіології в Sentara Health, у коментарі для видання Parade пояснив:

«Шпинат може знижувати систолічний тиск завдяки високому вмісту дієтичних нітратів. Потрапляючи в організм, ці нітрати перетворюються на оксид азоту — молекулу, яка розслабляє й розширює кровоносні судини».

Коли судини розширені й розслаблені, кров вільніше циркулює організмом, а судинний опір (тиск, який створюється під час проходження крові через артерії та вени) знижується.

«Це може призвести до помірного зниження систолічного тиску», — зазначає лікар.

Він також посилається на низку досліджень, які підтверджують позитивний вплив шпинату, особливо виділяючи одне:

«У рандомізованому перехресному дослідженні, опублікованому в журналі Hypertension, встановили, що раціон, багатий на овочі з високим вмістом нітратів (зокрема шпинат), значно знижував як систолічний, так і діастолічний тиск у людей із гіпертонією — особливо при регулярному вживанні».

«Ефект може з’явитися вже через кілька годин після споживання й зберігатися за умови щоденного вживання. Регулярне додавання свіжого шпинату до страв — у салати, смузі чи овочеві страви — це простий і природний спосіб підтримати здоров’я серцево-судинної системи», — підсумував Талреджа.

Він також наголосив, що шпинат — не заміна медикаментозному лікуванню, але може бути ефективною частиною дієтичного підходу, сумісного з системами DASH та Середземноморської дієти, які вважаються одними з найкращих для серця.

Окрім нітратів, шпинат багатий на калій, який допомагає регулювати рівень натрію в організмі та артеріальний тиск. Також він є чудовим джерелом магнію. Цей антиоксидантний продукт містить вітаміни C, E та бета-каротин, які знижують ризик ушкодження судин, а також рівень «поганого» холестерину.

У тому ж дослідженні згадується й інший ефективний засіб — сік буряка. У подвійному сліпому дослідженні 68 учасників з гіпертонією пили щодня по 250 мл бурякового соку, збагаченого нітратами, або ж сік без нітратів (плацебо). Результати показали суттєве зниження тиску у групі, яка пила справжній сік — як у клінічних умовах, так і вдома, включно з вимірюванням протягом доби.

Ефект зберігався протягом 4 тижнів, без звикання. Також поліпшилася функція судин на 20% і знизилася жорсткість артерій. У групі плацебо змін не зафіксовано.

Висновок експертів: це перші докази тривалого зниження тиску завдяки нітратам у раціоні у людей із гіпертонією. Це робить такий підхід доступною й ефективною додатковою підтримкою у боротьбі з високим тиском.

ukrhealth


Читають Коментують
Названі найгірші чоловіки за знаком зодіаку: життя з ними буде складним
59 582
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
27 373
Він був ошелешений: дівчина за допомогою купальника оригінально розіграла коханого
17 262
«Святі каченята!»: мережу підірвав кумедний випадок з 6-річною дівчинкою, яка епічно вилаяла повітряну тривогу
12 563
Лікарі розповіли, від яких продуктів слід відмовитись при високому холестерині
11 588
«Заливайте в баки "Орєшнік"»: у Криму зник бензин, окупанти панікують, а мережа вибухнула мемами
11 553
Кардіологи назвали симптоми тихого інфаркту
11 534
Названий ідеальний овоч для захисту від смертельних порушень серця
11 459
Онколог назвала симптоми раку в області голови та шиї, які люди часто ігнорують
11 204
Науковці виявили несподіваний вплив кави на печінку
10 382
Абсурд пробив чергове дно: у РФ зліпили дитячий атракціон «Орєшнік» і миттєво зганьбилися
10 201
Кардіологи назвали явні ознаки смерті, що наближається
10 012
Медики назвали популярні продукти, які небезпечні для серця
9 656
Аліна Гросу вперше показала обличчя сина: на кого схожий Марк-Габріель
0
Де категорично не можна садити фруктові дерева: 5 місць, які занапастять ваш сад
0
Стало відомо, на яких умовах Європа готова замирити Україну з Росією
0
Камалія опинилася у кареті "швидкої" й назвала причини погіршення здоров’я
0
Саме вони найчастіше знаходять справжнє кохання: рейтинг знаків Зодіаку
0
"Лицемірка": Єфросиніна оригінально прокоментувала зустріч з Поляковою після скандалу
0
Жінка вийшла заміж за незнайомця заради розваги: через 27 років вона розповіла про наслідки
0
"Це помилка": соліст відомого гурту відповів, чому шкодує про участь в "Х-Факторі"
0
Покійний чоловік “залишив” родині майже 60 млн гривень: неймовірна історія виграшу в лотерею
0
Названо ознаки, які можуть вказувати на наближення удачі: на що радять звернути увагу
0
Могилевська випадково засвітила чоловіка на відео та показала сюрприз для нього
0
Зірка "МастерШефа" Мартиновська різко відреагувала на критику її нової зовнішності: фото до та після
0
Довге бадилля у картоплі: добре це чи погано і навіщо раніше його притоптували
0
Смачна і свіжа полуниця: найкраще закручування на зиму, яке варто зробити вже сьогодні

Якщо ви любите ласувати полуницею не лише в сезон, таке ...

Закохатися, перебуваючи у шлюбі: чому це стається навіть у щасливих стосунках

Багатьом здається, що справжнє кохання автоматично захищає ...

Чому інтим у басейні може бути небезпечним: пояснення експертів

Інтим у воді може здаватися привабливою ідеєю, однак ...