Напевно, це одне з найпопулярніших питань серед автолюбителів, після дискусії що краще - механіка або автомат. І традиційно, аудиторія ділиться на два табори: "оригінал однозначно" та "оригінал - ніколи, тільки аналоги". І, загалом, навряд чи тут є єдина правильна відповідь, проте зрозуміти в чому краще оригінальні колодки, а чим замінник цілком під силу.
Отже, для початку, щоб уникнути плутанини, варто розібратися, що таке "оригінал" і що таке аналог. Споконвіку автомобільних століть оригінальною запчастиною називали деталь, вироблену заводом-виробником авто та упаковану у фірмову коробку. Тобто, оригінальні амортизатори на Acura зроблені Акурою, колодки-оригінал на BMW зроблені в BMW і так далі. І з цієї причини фірмові запчастини завжди вважалися зразком якості та практично ідеалом. Насправді заводи Acura, BMW, Peugeot, Chevrolet та інші не виробляють більше половини запчастин, тому правильніше буде сказати, що "оригінал" виробляється на заводах тих самих замінників, але на замовлення автовиробника. Наприклад, ATE виробляє оригінальні колодки для BMW, Volvo, Audi, але також ы поставляють своъ власны "замынники" до тих же моделей. Те самое можно сказати про TRW, Textar, Ferodo.
Однак повернемося до властивостей. Що собою являють характеристики оригінальних гальмівних колодок? Як у рекламі заявляє автозавод, фірмові накладки мають найкращу ефективність для цієї моделі. Давайте представимо покупця якоїсь масової моделі: Audi A4, Citroen C3 чи Mitsubishi Outlander. Тут, напевно, будуть і любителі неспішної їзди, і шанувальники більш активного драйву і різких гальмувань. Кожен з них матиме свої вимоги до гальм. Чи можна зробити "золотий" продукт, який однаково задовольнить усіх? Навряд чи. Саме тому оригінал - це завжди компроміс, набір усереднених показників продуктивності. Порівняти властивості та замовити оригінальні колодки та замінники ви можете на цій сторінці.
Що ж до аналогів, то тут ситуація інша. Конкуренція між фабриками колосальна, технології не стоять на місці, внаслідок чого пропозиція на ринку завжди є актуальною. Якщо ви трохи вникнете в характеристики, то без зайвих проблем зможете купити і гальмівні колодки дешевше, з мінімумом опцій, і дорожчі замінники, що демонструють підвищену ефективності.
Ціна. Це, мабуть, найважливіший аспект, що проводить різницю між фірмовими гальмівними колодками та аналогами. Вартість оригіналу завжди була добрячою, тому що перевищувала середню ціну на замінники у 2-3 рази (а іноді й більше). Натомість аналоги пропонуються за більш помірні гроші.
Підсумок. Оригінальні колодки можна сміливо встановлювати на період дії гарантії на авто: на будь-які проблеми з гальмами можна буде подати рекламацію. Якщо ж гарантія позаду і йдеться про вибір якісних накладок, то серед замінників вибір набагато ширший, та й ціни цікавіші.