U-News » press release » Цікаві факти про розвиток залізничного транспорту України
Всі новини

Цікаві факти про розвиток залізничного транспорту України

Історія залізничного транспорту в Україні починається з 4 листопада 1861 року, коли до Львова (тоді Лемберг) прибув перший залізничний склад. Поїзд називався "Ярослав" і з'єднував Відень і Львів, проходячи через Краків і Перемишль. Цей день закарбований у нашій історії як День залізничника. Пропонуємо ознайомитися з цікавими фактами з історії розвитку залізничного транспорту в Україні. 

Доторкнутися до історії

Купити квитки на потяг, як у старих фільмах, тепер може кожен. Раніше паровозні тури організовувалися головним чином для іноземних туристів за високими цінами, але тепер вони доступні кожному охочому. Один із таких цікавих маршрутів можна знайти в селі-музеї Колочава, розташованому в Закарпатській області.

Маршрут пролягає через мальовничі українські села і дарує незабутні враження від поїздки на старовинному транспорті. Купити залізничний квиток на автентичний паровоз - це чудова ідея для тих, хто хоче не тільки насолодитися краєвидами, а й зануритися в історію залізничного транспорту і дізнатися про його значущість для розвитку країни.

Різнокольорові поїзди

Більшість українських мандрівників звикли до традиційних кольорів Укрзалізниці - синьо-жовтих, проте раніше можна було купити залізничні квитки у вагони різних кольорів. З початку ХIX століття поїзди в Україні мали унікальний вигляд, оскільки вагони різних класів були пофарбовані в різні кольори. I клас вагонів був синім, II клас - жовтим, III клас - зеленим, а IV клас - сірим. Така колірна градація давала змогу легко визначити клас вагона.

Крім того, існували так звані "вагони-мікс" - змішаного класу, у яких кожна половина належала до того чи іншого класу і відповідно була пофарбована у свій колір. Це створювало ляльковий ефект. Ніби пасажири купують квитки на потяг до казкової країни.

З плином часу та розвитком залізничної системи, градація за класами та відповідна колірна схема поступово застарівали. Сучасні потяги вже не використовують таке колірне кодування, і класифікація вагонів здійснюється за іншими параметрами.

Старовинний залізничний міст

На території України існує унікальний ікальний залізничний міст, який є найстарішим у Європі. Він був побудований у 60-ті роки XIX століття і перетинає річку Інгул у північно-західній частині міста Кропивницького. 

Особливість цього мосту полягає в тому, що хоча металева його частина неодноразово піддавалася заміні та модернізації, кам'яні опори витримали випробування часом, пережили дві світові війни та одну громадянську. Вони продовжують служити вже понад 150 років, що робить цей міст не тільки історично значущим, а й важливим об'єктом інженерної спадщини.

Цей міст є свого роду пам'ятником технічним та архітектурним досягненням, а також символом міцності та довговічності інфраструктури залізничного транспорту в Україні.

Найдовший залізничний маршрут в Україні

Усі знають, що Україна - найбільша країна в Європі. Однак мало хто здогадується, скільки часу займе подорож потягом через усю її територію. Відповідь знають ті, хто купував квиток на потяг Ужгород - Лисичанськ. 

Відстань між цими містами залізничними шляхами становить 1664 км. Цей маршрут є одним із найпротяжніших, з коли-небудь пропонованих Укрзалізницею. Він з'єднує 10 областей України, простягаючись від заходу до сходу країни. Час у дорозі становитиме 32 години. 

Старі залізничні колії

В Україні досі функціонують рідкісні екземпляри давніх вузькоколійних залізниць. З моменту їхньої появи у ХІХ столітті залишилося всього п'ять: "Карпатський трамвай", "Поліський трамвай", Боржавська, Колочавська та Гайворонська вузькоколійки. Варто зазначити, що ще 100 років тому подібні залізниці існували десятками і були широко поширені в західній частині країни.

Вузькоколійні залізниці будувалися тимчасово або з метою перевезення вантажів. Однак сьогодні їхнє використання здебільшого зводиться до демонстрації як музейних експонатів. Тому купити квитки на потяг, який ходить по вузькій колії зараз, на жаль, неможливо. Ці вузькоколійки стали частиною історичної спадщини України.

Сучасні досягнення українського залізничного транспорту

Не тільки історичними експонатами може похвалитися українська залізниця. У 2012 році в Україні вперше з'явилися абсолютно нові надшвидкісні електропоїзди Інтерсіті. Це стало проривом для Укрзалізниці.

Сучасні поїзди Інтерсіті та Інтерсіті+ в Україні мають потенційну максимальну швидкість до 160 км/год. Однак насправді, через погану якість залізничних колій, їхня швидкість значно знижується. У середньому, вони рухаються зі швидкістю не більше 96 км/год. Лише на деяких напрямках, як-от Київ - Харків і Київ - Львів, швидкість іноді досягає 110 км/год. Що стосується звичайних пасажирських поїздів, то їхня середня швидкість зазвичай становить близько 50 км/год.

Зазначимо, що є оптимістичні прогнози на майбутнє. Міністр інфраструктури України заявив про модернізацію залізничних колій, і до 2030 року планується значне оновлення інфраструктури. У результаті цієї модернізації очікується, що потяги зможуть курсувати Україною зі швидкістю до 350 км/год. Тож незабаром українці та гості країни зможуть купити залізничні квитки на надшвидкісний поїзд і вже за кілька годин бути на іншому кінці країни.

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Робітники випадково відремонтували кухню не в тому будинку: як відреагувала господиня
32 048
Знадобилося 20 хвилин: чоловік придумав креативний спосіб провчити галасливого сусіда
30 107
Жінка знайшла заначку, сховану від чоловіка багато років тому: витратити гроші уже не можна
26 711
Медики назвали найкориснішу для здоров’я рибу
22 004
Як позбутися старечого запаху і звідки він з’являється уже після 40 років
20 662
Чоловік не може продати будинок через сусіда та його "витвір мистецтва": що він зробив
20 351
У Мережі висміяли наречену з пишними формами через рвану сукню
15 920
Лікар назвав ягоду, яка провокує проблеми зі здоров’ям у людей після 60 років
11 980
Жирова хвороба печінки: перші "тихі" зміни в організмі назвали лікарі
11 880
Бабуся у масивних окулярах, яка не пам'ятає свій вік, несподівано стала зіркою мережі
10 736
Знайти 3 відмінності між картинками зможе лише найуважніший: складна загадка для розумників
10 733
Онук вирішив прибрати старий занедбаний гараж бабусі й знайшов там справжній скарб: що там було
10 585
Що стало з Оксаною Пекун - співачкою, яка заявляла, що "не цікава пресі"
8 329
Бійці ССО здійснили наліт на позиції росіян у Курській області
0
Може нести шість дронів: розкрито нові можливості українського БПЛА "Довбуш Т10"
0
Агрономи пояснили взаємозалежність розміру цибулі-сіянки та швидкості стрілкування
0
Що покласти у ящик з буряком, щоб пролежав всю зиму і буде смачним до весни
0
Синдром Цезаря: чи є корисним прагнення одночасно робити декілька справ
0
15 способів привернути в дім гроші: що з цього приводу кажуть народні прикмети
0
Як вимити чавунні батареї між секціями: лайфхак для найважчих місць
0
Не знала про український роман чоловіка: як виглядає дружина Саакашвілі та що про неї відомо
0
Вийшло не страшно, а смішно: у мережі з'являються меми про російський "Орешник"
0
Прокручують одне й те саме. Які знаки Зодіаку обтяжують себе зайвими думками
0
Малопомітні, на перший погляд, жести й звички, які можуть вплинути на перше враження про вас
0
У п'яти знаків Зодіаку починається "біла смуга" вже сьогодні
0
Злата Огнєвіч влаштувала зухвалу фотосесію в абсолютно нетиповому образі
0
Три ознаки "хронічного" чоловіка-зрадника. Розпізнати простіше, ніж ви думаєте

"Хронічного" чоловіка-зрадника, як виявилося, розпізнати ...

Олія зі сковороди бризкає на всі боки під час смаження: як цього позбутися

Приготування їжі на сковороді є улюбленим способом, ...

Які речі потрібно встигнути викинути з оселі до Нового 2025 року, щоб залучити щастя і добробут

Важливим етапом святкування Нового року завжди було ...