Серед автолюбителів часто виникають суперечки про те, чи потрібно змащувати болти і гайки при встановленні коліс, чи достатньо періодичного обслуговування, чи, можливо, змащення взагалі не потрібне, пише Автосота.
Сьогодні ми маємо на меті заглибитися в це питання і вирішити його раз і назавжди.
Проблема полягає в тому, з якої точки зору ми підходимо до цього питання. Дехто все життя провів за кермом звичайного седана, а хтось має досвід водіння вантажівки і може засвідчити, з якими труднощами доводиться стикатися при відкручуванні впертого болта.
Якщо врахувати колективний досвід водіїв легкових і вантажних автомобілів, накопичений за багато років, то проблема дійсно існує. Однак ця проблема затягування гайок і болтів виникає в першу чергу через автомобілістів, які нехтують інструкціями при затягуванні цих кріплень.
Ми звикли надмірно затягувати болти, прикладати надмірну силу, стрибати на гайковертах і навіть використовувати труби як подовжувачі. Після таких “епічних” процедур не дивно, що після проїзду певної відстані починають надходити скарги. Болти стають впертими, іржавіють і, здається, їх неможливо відкрутити. Звідси багато хто робить висновок, що змащення болтів – це рішення.
Але чи дійсно це так?
До кожного автомобіля додається спеціальна інструкція із затягування болтів. Наприклад, в інструкції до Volkswagen Polo вказано, що максимальний момент затягування не повинен перевищувати 120 Н.М. В інструкції до вашого автомобіля міститься вся необхідна інформація, і якщо ви будете дотримуватися цих рекомендацій, гайки будуть легко відкручуватися навіть через рік, без жодних проблем. Якщо не змащувати болти маслом або мастилом, це може призвести до того, що кріплення ослабне під час руху, в результаті чого болти самі відкрутяться. Так, такі випадки траплялися.
Якщо ви дійсно хочете полегшити собі життя, особливо під час майбутніх спроб відкрутити болти, приділіть час ретельному очищенню різьби, видаливши бруд, пил та іржу. Під час затягування болтів точно дотримуйтесь усіх деталей та інструкцій. Так ви забезпечите надійність кріплень і полегшите обслуговування в довгостроковій перспективі.
На завершення, консенсус схиляється до того, що при затягуванні болтів і гайок слід дотримуватися рекомендацій та інструкцій виробника. Мастило може не знадобитися, якщо дотримуватися належних граничних моментів затягування. Однак нехтування цими інструкціями може призвести до небажаних наслідків, таких як утруднене зняття або навіть ослаблення кріплень під час експлуатації.
Щоб позбавити себе від головного болю в майбутньому, знайдіть час, щоб зрозуміти і виконати рекомендовані дії для вашого конкретного автомобіля. Таким чином ви не тільки забезпечите довговічність і надійність свого автомобіля, але й значно полегшите собі життя, коли справа доходить до технічного обслуговування і ремонту.