U-News » Про все » Психологія Чорної п’ятниці: як магазини змушують людей купувати більше
Всі новини

Психологія Чорної п’ятниці: як магазини змушують людей купувати більше

Чорної п’ятниці з нетерпінням чекають не тільки фанати шопінгу. Знижки та акції в період розпродажу досягають таких висот, що скористатися ними зобов’язаний кожен. 

Купівельний ажіотаж у Чорну п’ятницю створює емоційну пастку. Маркетологи спеціально роблять так, щоб утриматися від покупки було вкрай складно. Схиляти людей купувати можна абсолютно непомітно. Коли ми приходимо в магазин, потрапляємо під вплив багатьох чинників: освітлення, запахів, температури у приміщенні, розкладки товарів і навіть кольору візка, передає apostrophe.

Як саме маркетологи використовують психологію людини в торговельній сфері? Чому ми купуємо більше, самі того не помічаючи?

Популярні прийоми для збільшення продажів

Картки лояльності, бонусів і знижок. Вони дають можливість отримувати кешбек, купувати товари за спеціальною ціною. У Чорну п’ятницю магазини пропонують власникам карток додаткові опції, щоб люди охоче йшли до них і збільшували прибуток.

Умовно безкоштовні подарунки. У супермаркетах часто влаштовують акції, коли за певну суму в чеку покупець отримує маленький подарунок. Іноді це тривала подія, яка передбачає, наприклад, збирання колекції дитячих іграшок. Батьки цілеспрямовано йтимуть до цього магазину і купуватимуть продукти на потрібну суму, щоб отримати іграшку та порадувати залучену дитину. У період листопадового розпродажу відбувається те саме, але з більшим охопленням.

Звичайні речі в незвичайних упаковках. Красиві й барвисті упаковки апріорі приваблюють нас більше. Ми напевно пройдемо повз звичайний шампунь або крем, якщо наразі в них не зацікавлені. І з високою ймовірністю зупинимося, якщо ті самі товари будуть оформлені яскраво. Маркетологи не просто так приділяють упаковкам особливу увагу. Зовнішній вигляд товару має величезне значення.

Ціновий якір. Під час розпродажів на цінниках завжди стоять стара перекреслена ціна й нова, щоб покупці наочно бачили різницю та вигоду. Наскільки правдиві ці цифри? Щоб це з’ясувати, до початку Чорної п’ятниці потрібно моніторити товари на різних сайтах, дивитися ціни на полицях і порівнювати. На жаль, деякі продавці штучно підвищують вартість, а в момент розпродажу встановлюють «порожню» знижку.

Ілюзія дефіциту і терміновості. Маркетологи навмисно створюють відчуття, що в перші дні розпродажу діють найкращі пропозиції, а після все дорожчатиме. В онлайн-магазинах нерідко ставлять таймери на знижки, пишуть про обмежену кількість товару. Здебільшого все це — пил в очі й важіль тиску. Після завершення часу знижки нікуди не зникають, а товарів на складі насправді вистачає.

Ефект танцмайданчика. Напевно, ви бачили в описах товарів подібні твердження: «99 покупців зі 100 залишилися задоволені» або «50 000 молодих мам уже перевірили якість цих підгузків». Такі заяви викликають довіру і спонукають бажання приєднатися до числа цих щасливчиків. Ефект названо за аналогією з поведінкою на танцмайданчику: коли він пустує, мало хто наважується вийти танцювати першим. Але коли ті, хто танцює, вже є, психологічно легше приєднатися до натовпу.

Це далеко не всі маркетингові фішки, але найпоширеніші. Щоб не піддаватися емоціям, складіть план покупок заздалегідь, розподіліть бюджет і чітко позначте, скільки ви можете витратити на сторонні речі поза списком. Вдалої Чорної п’ятниці!

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Робітники випадково відремонтували кухню не в тому будинку: як відреагувала господиня
32 201
Знадобилося 20 хвилин: чоловік придумав креативний спосіб провчити галасливого сусіда
30 367
Жінка знайшла заначку, сховану від чоловіка багато років тому: витратити гроші уже не можна
26 849
Медики назвали найкориснішу для здоров’я рибу
22 201
Як позбутися старечого запаху і звідки він з’являється уже після 40 років
21 008
Чоловік не може продати будинок через сусіда та його "витвір мистецтва": що він зробив
20 536
У Мережі висміяли наречену з пишними формами через рвану сукню
16 154
Лікар назвав ягоду, яка провокує проблеми зі здоров’ям у людей після 60 років
12 189
Жирова хвороба печінки: перші "тихі" зміни в організмі назвали лікарі
12 037
Вийшло не страшно, а смішно: у мережі з'являються меми про російський "Орешник"
10 916
Знайти 3 відмінності між картинками зможе лише найуважніший: складна загадка для розумників
10 911
Бабуся у масивних окулярах, яка не пам'ятає свій вік, несподівано стала зіркою мережі
10 819
Онук вирішив прибрати старий занедбаний гараж бабусі й знайшов там справжній скарб: що там було
10 772
Чотири ознаки того, що колишній партнер досі хоче відновити стосунки з вами
0
Якщо прокинулися посеред ночі, цікавий трюк із закочуванням очей допоможе заснути знову
0
Надя Дорофєєва в юності хотіла малюнок свині: співачка розповіла про своє татуювання та фарбування волосся
0
“Ти займаєшся хамством”: у мережу потрапив ролик сварки Кароль і Лободи після витівки Тіни
0
У мережі показали унікальний український автомобіль «Акула»
0
Названо популярні авто, які можуть мати проблеми в зимовий період
0
РФ використовує Україну як полігон для експериментальних ракет: що відомо про “Кедр”, “Рубіж” і “Орешник”
0
НАТО готується до відбиття нападу РФ на східному фланзі: основні заяви
0
Лікарі пояснили причину раптової зупинки серця у молодих
0
Настя Каменських показала обличчя без ботоксу та макіяжу – 100-відсоткова натуральність
0
"Треба було більше груди вивалити": Каменських захейтили через образ на зустрічі з воїнами
0
Кім Кардаш'ян викликала бурхливе обговорення через фотосесію у білизні з чотками
0
Khalid зробив камінг-аут після скандалу в соцмережах
0
Три ознаки "хронічного" чоловіка-зрадника. Розпізнати простіше, ніж ви думаєте

"Хронічного" чоловіка-зрадника, як виявилося, розпізнати ...

Олія зі сковороди бризкає на всі боки під час смаження: як цього позбутися

Приготування їжі на сковороді є улюбленим способом, ...

Які речі потрібно встигнути викинути з оселі до Нового 2025 року, щоб залучити щастя і добробут

Важливим етапом святкування Нового року завжди було ...