Чорної п’ятниці з нетерпінням чекають не тільки фанати шопінгу. Знижки та акції в період розпродажу досягають таких висот, що скористатися ними зобов’язаний кожен.
Купівельний ажіотаж у Чорну п’ятницю створює емоційну пастку. Маркетологи спеціально роблять так, щоб утриматися від покупки було вкрай складно. Схиляти людей купувати можна абсолютно непомітно. Коли ми приходимо в магазин, потрапляємо під вплив багатьох чинників: освітлення, запахів, температури у приміщенні, розкладки товарів і навіть кольору візка, передає apostrophe.
Як саме маркетологи використовують психологію людини в торговельній сфері? Чому ми купуємо більше, самі того не помічаючи?
Популярні прийоми для збільшення продажів
Картки лояльності, бонусів і знижок. Вони дають можливість отримувати кешбек, купувати товари за спеціальною ціною. У Чорну п’ятницю магазини пропонують власникам карток додаткові опції, щоб люди охоче йшли до них і збільшували прибуток.
Умовно безкоштовні подарунки. У супермаркетах часто влаштовують акції, коли за певну суму в чеку покупець отримує маленький подарунок. Іноді це тривала подія, яка передбачає, наприклад, збирання колекції дитячих іграшок. Батьки цілеспрямовано йтимуть до цього магазину і купуватимуть продукти на потрібну суму, щоб отримати іграшку та порадувати залучену дитину. У період листопадового розпродажу відбувається те саме, але з більшим охопленням.
Звичайні речі в незвичайних упаковках. Красиві й барвисті упаковки апріорі приваблюють нас більше. Ми напевно пройдемо повз звичайний шампунь або крем, якщо наразі в них не зацікавлені. І з високою ймовірністю зупинимося, якщо ті самі товари будуть оформлені яскраво. Маркетологи не просто так приділяють упаковкам особливу увагу. Зовнішній вигляд товару має величезне значення.
Ціновий якір. Під час розпродажів на цінниках завжди стоять стара перекреслена ціна й нова, щоб покупці наочно бачили різницю та вигоду. Наскільки правдиві ці цифри? Щоб це з’ясувати, до початку Чорної п’ятниці потрібно моніторити товари на різних сайтах, дивитися ціни на полицях і порівнювати. На жаль, деякі продавці штучно підвищують вартість, а в момент розпродажу встановлюють «порожню» знижку.
Ілюзія дефіциту і терміновості. Маркетологи навмисно створюють відчуття, що в перші дні розпродажу діють найкращі пропозиції, а після все дорожчатиме. В онлайн-магазинах нерідко ставлять таймери на знижки, пишуть про обмежену кількість товару. Здебільшого все це — пил в очі й важіль тиску. Після завершення часу знижки нікуди не зникають, а товарів на складі насправді вистачає.
Ефект танцмайданчика. Напевно, ви бачили в описах товарів подібні твердження: «99 покупців зі 100 залишилися задоволені» або «50 000 молодих мам уже перевірили якість цих підгузків». Такі заяви викликають довіру і спонукають бажання приєднатися до числа цих щасливчиків. Ефект названо за аналогією з поведінкою на танцмайданчику: коли він пустує, мало хто наважується вийти танцювати першим. Але коли ті, хто танцює, вже є, психологічно легше приєднатися до натовпу.
Це далеко не всі маркетингові фішки, але найпоширеніші. Щоб не піддаватися емоціям, складіть план покупок заздалегідь, розподіліть бюджет і чітко позначте, скільки ви можете витратити на сторонні речі поза списком. Вдалої Чорної п’ятниці!