Страйк автоперевізників на польскому кордоні триває. В Україну пропускають лише гуманітарну та військову допомогу, а також продукти, що швидко псуються, та худобу. Решта вантажів стоять. Як це вплинуло на доставку пального і чи виникне його дефіцит?
Через Ягодин в Україну заходило багато газу з Польщі та 100% ресурсу з Балтії, повідомив експерт паливного ринку Артем Куюн. Скраплений газ – дуже чутливе пальне. Сховищ його небагато, а транспортний парк в рази менший за паливовози. Саме тому розтяжку, на якій опинився ринок через затримки на кордоні, витримали не всі оператори.
«Імпорт став малодоступним, а на гуртовому ринку ціни вже вище роздрібних. 32-34 грн, що зараз на стелах це ціновий мікс з більш дешевого імпортного ресурсу та вітчизняного газу, вартість якого через ажіотаж остаточно відірвалася від землі», — сказав він.
Втім у найближчі тиждень-два газу буде більше. Нові джерела знаходяться, нові маршрути формуються, додав Куюн. Однак, на його думку, зростання цін припиниться тільки після нівелювання логістичної проблеми на польських переходах.
Нардепи запропонували підняти акциз на скраплений газ: що буде з цінами на АЗС
У парламенті запропонували підняти акциз на скраплений газ до 169 євро за 1000 літрів. Нині цей показник становить 52 євро. Як це вплине на ціни пального, розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
Сергій Куюн вважає, що автогаз і без підвищення акцизу у будь-якому разі зріс би у ціні через страйки польських перевізників на кордоні – орієнтовно до 31 гривні за літр. Проте, він прихильник того, щоб акциз з кожного літру моторного палива був однаковим.
На думку Куюна, таке підвищення акцизу додасть до ціни автогазу 4,5 гривні за літр.
«При бензині по 55 гривень за літр було 48%, а стане 56% від ціни бензину. Це при тому, що таксисти – найбільш показова та економна публіка – вважають газово-бензиновим паритетом 80% (розхід газу більше на 15 – 20% за бензин). Тобто економія відносно бензину збережеться, й чимала!», – пояснив він.
Також він звернув увагу на те, що, дуже низький податок й відносно бензину. Куюн вважає, що підвищення цього показника допоможе державі профінансувати нашу армію.
До слова, зростання акцизу на автогаз спрямовуватиме з податків до бюджету додатковий 1 мільярд гривень щомісяця.