Практика показує, що водіям важливо не лише знати Правила Дорожнього Руху (ПДР), але й вміти правильно поводитись у ситуаціях, пов’язаних із хабарництвом. Пропозиції “вирішити проблему мирно тут і зараз” замість виписки штрафу є злочином, і вступивши до таких угод, водій стає співучасником корупції.
Перевірте посвідчення. Попросіть співробітника пред’явити службове посвідчення та запам’ятайте його ПІБ. Відповідно до законодавства України, поліцейський зобов’язаний пред’явити посвідчення та назвати своє прізвище, посаду та спеціальне звання.
Дізнайтеся причину зупинки. Запитайте про причини зупинки транспортного засобу. Усі підстави для зупинки описані у відповідному законі.
Вимагайте складання протоколу. Якщо ви маєте претензії до оформлення події, наполягайте на складанні протоколу, в якому ви можете письмово описати свої заперечення.
Використовуйте аудіо/відео. У разі потреби увімкніть диктофон або камеру на телефоні, щоб зафіксувати факт вимагання хабара. Ці записи можуть бути доказами.
Повідомте Національну поліцію про корупцію. Це можна зробити за телефоном гарячої лінії 0800500202, на електронну пошту відділу запобігання корупції[email protected]або надіславши лист за адресою: вул. Федора Ернста, 3, м. Київ, 03048. Заяви розглядаються протягом 30 днів.
Зверніться до інших правоохоронних органів. У разі недобросовісної поведінки співробітника поліції, ви також можете звернутися до СБУ, ДБР та НАБУ.
Важливо бути впевненим у собі водієм, знати свої права та не вступати до угод, які порушують закон. Від першого враження про людину за кермом залежить подальший сценарій. Поліцейські навряд чи вимагатимуть хабар у того, хто не метушиться і не губиться у знанні законодавства. Тому рекомендується бути наполегливим та відмовлятися від хабарів.