Виробники автомобілів та фахівці з обслуговування автомобілів попереджають водіїв про різні технічні проблеми, які можуть виникнути при невчасній заміні моторної оливи.
Проте, навіть якщо пропустити заплановану заміну оливи у бензиновому двигуні, це, можливо, не призведе до серйозних наслідків.
Багато хто чув історії про те, як автомобілі проїжджали понад 50 тисяч кілометрів, не замінюючи оливу, і при цьому автомобіль продовжував працювати. Проте такі випадки стосуються переважно застарілих бензинових двигунів, які славляться своєю довговічністю. У випадку з сучасними двигунами такий підхід є помилковим.
Моторне мастило виконує ряд ключових функцій, таких як зменшення тертя, відведення тепла, захист від корозії внутрішніх деталей двигуна, видалення нагару та інших відкладень, а також зменшення зносу. Коли мастило старіє і втрачає свої властивості, це призводить до погіршення його змащувальних властивостей, що збільшує тертя між рухомими частинами. Це може призвести до перегріву, появи задирів та збільшення витрат палива.
Старе мастило може втратити свою ефективність у відводі тепла, що може призвести до перегріву двигуна. При занадто густому мастилі воно може видавлювати сальники, що може призвести до витоку мастила і створення ризику масляного голоду та серйозних пошкоджень двигуна.
Експерти рекомендують дотримуватися регламентів виробника та замінювати оливу щонайменше раз у 10-15 тисяч кілометрів пробігу. У важких умовах експлуатації цей інтервал може бути скорочений вдвічі. Заощадження на заміні моторного мастила може призвести до серйозних поломок і високих витрат на ремонт.