На ринку пального України ціни на бензин та дизельне пальне зростають помірніше, ніж на автомобільний газ, проте найближчим часом ситуація може погіршитися.
Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".
За словами директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, на вітчизняний ринок тисне підвищення світових цін, які зростають через напади єменських хуситів на судна в Червоному морі.
"На підвищення світових цін зреагував. Одним з основних факторів, які зумовлюють підвищення цін, є напади єменських хуситів на судна в Червоному морі. В результаті рух через Суецький канал значно скоротився. Танкери частково пішли в обхід Африки, а частково - взагалі зупинилися до з’ясування обставин. Це тисне на світову ціну", - повідомив він.
Як зауважив експерт "Нафторинку" Олександр Сіренко, найбільший вплив підвищення цін на нафту справило на дизельне пальне, яке подорожчало в середньому на 1,6 гривні за літр. Проте вартість бензину поки що зросла менше - в середньому на 30 копійок за літр.
Як писав "Апостроф", на відміну від скрапленого автогазу, який перевозиться лише спеціальними автоцистернами, бензин та дизель можна транспортувати залізничними цистернами. Але, якщо польські протестувальники, окрім автодоріг, заблокують ще й залізницю, це суттєво ускладнить імпорт цих нафтопродуктів. Враховуючи, що незабаром розпочнеться посівна кампанія, попит на пальне в Україні, в першу чергу, на дизельне пальне зросте. Водночас експерти стверджують, що в країні дефіциту дизелю не буде.
"Деякі трейдери дійсно побоюються дефіциту, проте, скоріше за все, ринку це не загрожує. Цього разу транспортники краще підготувалися. Якщо під час перших блокувань вони спочатку дещо розгубилися, що призвело до затримок з постачанням пального, то зараз вони, навчені досвідом, оперативно перенаправляють потоки пального в обхід польського кордону. Це дозволяє забезпечити безперебійне постачання і повне задоволення внутрішнього попиту", - наголосив Сергій Куюн.