У КК "Київавтодор" відповіли на розслідування щодо перевищення цін на матеріали під час ремонту Дегтярівського шляхопроводу. Там вважають, що для хвилювання причин немає: звіт щодо проєктної документації у технічній та експертній частинах був "позитивним".
А компанія-підрядник нібито запропонувала найнижчу ціну. Втім, у корпорації обмовилися: у договорі з підрядником прописали "динамічну ціну" - це значить, що виконавець робіт міг самовільно збільшувати кошторис.
Відповідь на резонансне розслідування комунальна корпорація чомусь вирішила надати не на власному сайті, а скористалася для цього платформою КМДА. Саме повідомлення лаконічне: у ньому стверджується, що у 2022-2023 рр. на замовлення "Київавтодору" було розроблено проєкт з реставрації мосту, він отримав позитивний звіт експертів у технічній частині та по кошторису. Проєкт було затверджено "в установленому порядку".
Теза про "динамічну ціну" означає, що сума, яку було визначено на основі кошторису, підлягає коригуванню з урахуванням уточнення обсягів робіт, актуальних цін на ресурси та інших підстав, що були прописані в умовах договору підряду. Відтак, підрядна організація цілком могла "замурувати" у Дегтярівський шляхопровід найдорожчий асфальт чи арматуру втричі дорожчу за ринкову ціну - умови договору це підтверджують.
Втім, є обов'язкові зобов'язання. Як зазначає консультантка з публічних закупівель, кандидат економічних наук Наталія Заєць на платформі "Держзакупівлі", якщо під час укладання договору остаточно встановити договірну ціну неможливо (через невизначеність витрат чи з інших причин), сторони визначають приблизну ціну і порядок її коригування. Приблизна ціна може уточнюватись у процесі - а якщо необхідно її значно підвищити (більше, ніж це визначено договором), підрядник зобов'язаний повідомити про це замовника.
"Якщо підрядник не повідомив у встановленому порядку замовника про необхідність підвищення договірної ціни, він зобов'язаний виконати роботи без відшкодування додаткових витрат. Так скеровує стаття 844 ЦКУ", - зазначає Наталія Заєць.
Чи були відповідні повідомлення з боку ТОВ "Ростдорстрой", замовник, КК "Київавтодор", не повідомляє. Втім, там додають, що роботи підрядника оплачуються лише після експертизи Акта виконаних робіт за ринковими цінами, які "не перевищують ціни, рекомендовані ДП "Національний інститут розвитку інфраструктури". Однак чи вже було складено експертний висновок цього Акту, невідомо.
Скільки грошей витратили на дороги за часи повномасштабної війни
Нагадаємо, у середу, 28 лютого, з'явилося розслідування про переплати на будівництві Дегтярівського мосту. Так, компанія-підрядник купляла асфальт за найвищою ціною в Україні, за арматуру переплатила вдвічі, за спеціальну смолу - навіть у три рази дорожче, ніж вона коштує у сусідній Польщі. Власне, це - одна з причин, з яких реконструкція шляхопроводу коштувала бюджету міста майже 1 млрд грн.
Наприкінці ж 2023 року з'явилася інформація про трати на ремонт доріг Києва за часи повномасштабної війни. За майже 2 роки КК "Київавтодор" витратила з цією метою 1,8 млрд грн. Витрачали їх не лише самі "автодорівці", а й 12 підпорядкованих корпорації підприємств - "Київавтошляхміст", ШЕУ "Магістраль" тощо.