Водії-початківці часто виводять з ладу АКПП, забуваючи поставити машину на ручне гальмо на стоянці.
Про нюанси використання ручника з раннім типом трансмісій у бесіді з «Автосота» розповів автоексперт Віктор Волошин.
Щоб не перевантажувати КПП під час паркування, потрібно дотримуватися певного алгоритму. Вибір послідовності дій залежить від того, де водій збирається залишити автомобіль – на рівній поверхні чи під нахилом. У будь-якому разі ручник необхідний.
Під час паркування на похилій ділянці, крім постановки на стоянкове гальмо, потрібно ще повернути передні колеса, радить експерт. Зробити це потрібно так, щоб під час спроби покотитися машина вперлася колесами в бордюр або іншу перешкоду. Якщо паркуватися доводиться на схилі пагорба, можна підкласти під колеса камінь. Альтернативний спосіб паркування в цьому випадку – впоперек схилу, якщо, звісно, він не дуже крутий.
Паркуючись на авто з МКПП, під час зупинки тиснемо гальмо і затягуємо ручник. Коли машина вже надійно зафіксована, за бажання для додаткової гарантії можна увімкнути першу передачу.
У такому порядку основне навантаження з фіксації авто бере гальмівна система. Якщо дотримуватися зворотного порядку, то з навантаженням доведеться розбиратися коробці, що знижує її ресурс.
На машинах з АКПП у режимі Parking коробку фіксує спеціальний штир, для якого навантаження від похилого паркування теж вкрай шкідливе. Під час паркування, особливо під нахилом, автомобіль має утримувати ручне гальмо, а не КПП, пояснює фахівець.
На моделях з АКПП спершу фіксуємо автомобіль за допомогою гальма. Потім тягнемо ручник і, не відпускаючи педаль гальма, переходимо в режим «Р». На багатьох сучасних машинах все це робить розумна електроніка, каже Волошин.