Зазвичай усі бояться недостатньої кількості оливи у двигуні. Але про що говорить високий рівень оливи? Ось п’ять основних пояснень.
Неправильна перевірка
Рівень мастила у двигуні може бути нормальним, але якщо ви вимірюєте його на негоризонтальному майданчику, то і показання будуть неправильними. Відхилення можуть бути як у більшу, так і в меншу сторону. Особливо це помітно, якщо щуп на двигуні розташований у самому кутку.
В інструкції до автомобіля вказуються умови, за яких перевіряється рівень оливи. Зазвичай це роблять, прогрівши двигун до робочої температури та давши йому постояти близько 5 хвилин, щоб олива встигла стекти в піддон.
М’ятий піддон
Сильно пом’ятий сталевий штампований піддон витіснить частину оливи, і, відповідно, її рівень зросте. Але малоймовірно, щоб водій не помітив такого сильного удару під днищем машини. Так може вийти тільки якщо машину експлуатують кілька людей.
В оливу потрапляє пальне
У моторну оливу може потрапляти пальне. У великих кількостях це можливо на дизельних моторах та бензинових двигунах з безпосереднім упорскуванням. Так буває при витіканні пального з несправного насоса. У такому випадку збільшення рівня оливи може бути великим і дуже небезпечним для двигуна, адже олива розріджується та гірше змащує пари тертя.
Рівень оливи може зростати й узимку, якщо автомобіліст здійснює лише короткі поїздки. Тоді форсунки подають дуже багато пального, яке частково просочується в піддон, а випаровуватись воно не встигає. Тут можна порекомендувати періодично здійснювати більш тривалі подорожі.
Спосіб запобігти проблемі – уважно стежити навіть за короткими морганнями лампи тиску оливи, адже суміш оливи з пальним – набагато рідкіша, і тому насос може не створювати належний тиск.
Запобігти біді може й частіший вимір рівня оливи. Якщо він значно та різко підвищився в теплу пору року, експлуатувати мотор не можна. Потрібно негайно усувати причину потрапляння пального в оливу.
В оливу потрапляє антифриз
Антифриз, що потрапив в оливу, важче, а тому накопичується на дні піддона та підвищує рівень оливи. Таке можливо при тріщинах у головці блоку циліндрів, самому блоці або при негерметичності теплообмінника «олива-антифриз», який використовується на багатьох сучасних автомобілях.
Охолоджувальна рідина в прогрітому двигуні знаходиться під тиском близько одного бару або трохи більше. Тому в канали системи мастила, де олива знаходиться під великим (до 4 барів) тиском, антифриз не потрапляє доти, доки двигун працює. Але після зупинки двигуна тиск оливи зникає відразу, а в системі охолодження зберігається до повного остигання двигуна. І антифриз потраплятиме у змащувальну систему, підвищуючи рівень оливи.
Таке явище можна виявити за утворенням емульсії у двигуні. Побачити білу емульсію можна на пробці оливозаливної горловини або навіть на оливовимірювальному щупі. Експлуатувати двигун з таким дефектом не можна, а потрібно негайно розбиратися з проблемою та усувати її.
Навмисно додали оливу
Так роблять, якщо перед продажем машини хочуть замаскувати низький тиск у змащувальній системі та доливають найв’язкіше з можливих мастил, не морочаючись відкачуванням старого. Тут порада проста – не розглядайте до придбання такий автомобіль.
Висновок
На двигунах, які забезпечені оливовимірювальним щупом, варто перевіряти рівень оливи частіше не тільки через можливе зниження рівня, а й через ризик підвищення. Автомобілі з електронним покажчиком рівня оливи підступні тим, що можуть «не помітити» ситуацію, коли велика витрата оливи «компенсується» її розведенням пальним або антифризом, і рівень начебто в нормі.