Кількість вантажівок, які очікують на виїзд з України, значно скоротилася. Якщо у квітні в електронній черзі стояло близько 13 тис. фур, то станом на 20 травня їх число зменшилося до 3,8 тис.
Також, згідно з даними порталу «єЧерга», з 17 травня черги на кордоні скоротилися на 60%. Про це інформує «Автотема».
“Сьогодні на кордоні з Польщею немає черг на жодному переході за винятком першої-четвертої груп (аграрна продукція. — ЕП). Тобто машини не поїхали. Попри те, що зараз сезон. Це пов’язано з тим, що машини не вантажаться, не замитнюються і не здійснюють перевезення. Є певний спад, і це відчують, перш за все, імпортери та експортери”, — зазначає віцепрезидент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Володимир Балін.
Також він вказав на те, що оцінювати масштаб збитків зараз ще зарано та пояснив цю ситуацію тим, що дуже мало транспортних компаній мають броні для працівників.
Володимир Балін зазначає, що значна частина транспортних компаній не відповідає трьом з семи вимог для отримання статусу критично важливого підприємства та можливості бронювання працівників. За його словами, більшість підприємств у цій галузі є невеликими, що ускладнює виконання вимог щодо доходів чи сплачених податків.
Крім того, компанії не мають доступу до системи «Оберіг» для перевірки статусу водія, що дозволяє кермувальникам приховувати або не знати, що вони перебувають у розшуку. Балін підкреслює важливість надання роботодавцям можливості проводити такі перевірки.
“Водії дійсно відмовляються їхати. Є випадки, коли вони звільняються, і випадки, коли залишають машини. Вони в Європі знайдуть роботу, тому маємо щось робити. Просимо уряд звернути увагу на те, що автомобільний транспорт є критичним і має таким визнаватися автоматично”, — акцентує увагу віцепрезидент АсМАП.
У Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури повідомили, що Уряд планує розширити критерії бронювання для водіїв вантажівок та пасажирських автобусів.