Раніше під дешевим спортивним автомобілем малося на увазі задньопривідне купе віком понад 15 років.
Тепер моделі, які в 90-х рр. змушували наші серця активніше битися, зростають у ціні. З кожним роком вони все швидше рухаються від “мотлоху” до “раритету”. Знайти дешеві спортивні автомобілі з пробігом – завдання не з легких, але знайти екземпляр, який ще й збереже свою вартість, набагато складніше.
У цій добірці ми зібрали кілька моделей, від погляду на які у роті з’являється ностальгічний смак тієї самої жуйки.
BMW E36 M3 Coupe
Попередник надцінного BMW E46 M3 став одним із найбільш шанованих поколінь M3. Незважаючи на те, що заряджена баварська “Трійка” стала зіркою постерів, які юнаки вішали над своїми ліжками, автомобіль не був надто вже швидким.
На європейських ринках 3,0-літрові двигуни з прямою шісткою розвивали 286 к.с., а на північноамериканському ринку їхня потужність становила лише 240 к.с. Наприкінці 1996 року, коли об’єм двигуна збільшився до 3,2 літра, європейські M3 розвивали 316 к.с., тоді як північноамериканські версії отримали лише невеликий приріст крутного моменту, але не кінських сил.
Класичний спортивний автомобіль випускався з 1992 по 1999 рік. Він набув популярності, бо володів усіма технологічними функціями, доступними в 90-ті рр., був добре зібраний, мав оригінальний дизайн і хороші характеристики. Він був настільки популярний, що по всьому світу було продано понад 70 тис. екземплярів. BMW E36 M3 увійшов в історію як справжня легенда.
Mercedes-Benz 500SL
Класичні моделі Mercedes-Benz випромінюють розкіш і витонченість, але зазвичай рідко можуть похвалитися крутими технічними характеристиками. Однак R129 SL-Class із 90-х рр. – виняток. Його обтягнутий шкірою салон і дерев’яні акценти можуть змусити повірити, що це всього лише недільний круїзер, але під капотом 500SL ховається щось захоплююче.
У рух автомобіль приводить 5,0-літровий двигун V8, що розвиває 320 к.с. Цей стриманий розкішний гран-туризмо міг розігнатися до ста за 6,6 секунди, а його максимальна швидкість становить 250 км/год. Незважаючи на те, що він навряд чи зрівняється з новим Mercedes-AMG SL 63, класичний 500SL назавжди залишиться культовим німецьким спортивним автомобілем.
Porsche 968
Porsche створив не тільки 911, про інші його спортивні моделі часто забувають. В арсеналі німецького бренду ціла низка передньомоторних спортивних автомобілів: 924, 944, 928 і, звісно ж, 968.
Усі моделі Porsche 968 оснащувалися 3,0-літровим рядним чотирициліндровим двигуном. Базова модель 968 розвивала 238 к.с., а європейська версія 968 Turbo S отримала потужність понад 300 к.с.
Ця модель стала класикою Porsche, незважаючи на те, що довгі роки не привертала до себе уваги.
Ford Mustang SVT Cobra
Зовнішність Mustang SVT Cobra натхненна перегонами. Це лютий автомобіль, що має агресивний вигляд, був створений командою Ford Special Vehicle Team – звідси і назва SVT. Він став одним із найпотужніших і найбільш затребуваних автомобілів Ford того часу.
По суті, автомобіль являв собою високопродуктивну версію SN-95 Mustang GT. У 1994-1995 роках усі моделі оснащувалися 5,0-літровим двигуном Cobra V8 потужністю 275 к.с. А в 1996-1998 роках на зміну йому прийшов новий алюмінієвий 4,6-літровий модульний двигун V8, що видавав 305 к.с. – трохи менше, ніж базова модель Ford Mustang 2024 року.
Автомобіль продавали у двох обмежених серіях: Indy Pace Car Replica у кількості всього 1 000 екземплярів і Mystic Cobra тиражем 1 999 одиниць.
Toyota MR2 Turbo W20
У 90-х рр. Toyota досягла успіху у створенні мікроскопічних спортивних автомобілів. Виробник створив три покоління MR2. Мова дизайну була схожа на Ferrari 308.
Toyota MR2 Turbo випускалася з 1991 по 1996 рік і оснащувалася 2,0-літровим чотирициліндровим двигуном потужністю 200 к.с. Через легку вагу автомобіля цієї потужності було більш ніж достатньо, щоб розігнати задньопривідний спорткар Toyota до “сотні” всього за 5,9 секунди.
Багато автолюбителів вважають середньомоторне компонування ідеальним для спортивних автомобілів, тому що тоді машини краще розподіляють вагу і краще управляються. Toyota була першою японською компанією, яка створила середньомоторний спортивний автомобіль. MR2 був випущений, щоб поборотися з європейцями. Модель отримала клиноподібний дизайн і велику потужність двигуна, розташованого посередині. Однак вирішальним фактором популярності MR2 стала його доступність і надійність порівняно з європейськими спортивними автомобілями.