Пілоти РФ припустилися головної помилки — вони вважали, що українська ППО та авіація знищені і здійснювали вильоти без якоїсь тактики, що рятувало життя українським пілотам.
Пілот ЗСУ з позивним Sabre б’ється з російськими окупантами на своєму Су-27 з перших днів повномасштабного вторгнення. За його плечима знищення російських літаків в повітрі та наземних цілей. Про те, завдяки чому українці змогли протистояти РФ в небі, про складні завдання та про забобоні він розповів Platfor.ma, повідомляє Фокус.
Sabre родом з невеличкого українського містечка. Він загорівся небом з дитинства. З перших днів повномасштабного російського вторгнення пілот на війні і виконує завдання на Су-27.
"Наша винищувальна авіація — це ще радянські Міг-29 і Су-27. Вони дещо кращі західних літаків у плані маневровості, але значно поступаються в плані озброєння і прицілів. Російські винищувачі теж значно сучасніші. Якщо казати по-простому, то вони можуть побачити нас раніше і пустити по нас ракету з більшої у декілька разів відстані, ніж ми. Ми багатофункціональні, немає такого, щоб один льотчик, наприклад, літав тільки на перехоплення. Треба вміти все", — розповідає льотчик.
Він зауважив, що протистоянь на кшталт літак-літак зараз немає. У РФ побудована досить серйозна ешелонована система ППО, том українські пілоти не можуть підходити до певних відстаней і широт, а випадки повітряних дуелей між пілотами були одиничними.
"Були історії, що я завдавав удару по певних позиціях, повертався на свій аеродром базування, сідав вечеряти й включав телевізор. А по всіх каналах йшлося про те, що вразили певний командний пункт. І от я їв вареники, дивився, як там після мене все красиво вибухало і ще друзям писав, мовляв, ось такі плюси авіації", — говорить Sabre.
Він розповідає, що у пілотів багато забобонів — вони не фотографуються перед вилітом, поводяться з літаком так, наче в нього є душа. Льотчик зізнається, що не вірянин, та були випадки, коли було настільки страшно, що навіть молився.
"Таке траплялося на початку повномасштабного вторгнення, коли розумів, що по тобі пускають не одну ракету, а декілька. Ти постійно маневруєш, ховаєшся. Навіть в ефірі чув, як росіяни казали: "Ох, юркий попался". Типу, не вийшло збити. Так що, звісно, не вірую, але коли сідав у літак, то думав: ладно, помолюся", — розповідає пілот.
За його словами, на початку повномасштабного російського вторгнення пілоти РФ припустилися головної помилки — вони вважали, що українська ППО та авіація знищені і здійснювали вильоти без якоїсь тактики, що рятувало життя українським пілотам.
"Траплялося, що у повітрі 2 наших літаки, а росіян 13. Але ми все одно вв’язувалися у повітряні бої, щоб не дати вільно прориватися й завдавати ударів", — розповів пілот.
Він згадав, як одного разу наздоганяв російський літак фактично в окупованій зоні, але через азарт не міг спинитися. Зрештою ворожий Су-25 він тоді таки збив, а коли північ України вже деокупували, поїхав на те місце і сам побачив рештки цього збитого російського Су.
"Чому льотчик винищувача — найкраща робота у світі? Зранку завдаєш удар по супротивнику, а ввечері зі своєю дружиною гуляєш містом. Це, звісно, певною мірою жарт. Але насправді є проміжок часу, коли ти вже виконав бойову задачу, повертаєшся на аеродром — і це прям насолода, просто летіти у своє задоволення", — говорить Sabre.
Після перемоги він хоче відвідати всіх товаришів, з якими служив, і які загинули, а потім святкувати і взяти мінімум три місяці відпустки.