Не будемо окремо зупинятись на тому, що таке антиблокувальна система і для чого вона потрібна. Якщо ви читаєте цю статтю, значить, це чудово знаєте, і зараз вас цікавить тільки питання, в яких випадках на панелі приладів горить сигнальна лампочка АБС.
Якщо ви побачили, що на щитку приладу горить лампочка AБС, це може відбуватися з двох причин:
- Вона включається щоразу, коли ви запускаєте двигун – так система показує, що вона перебуває у робочому стані. В нормі через нетривалий час лампочка згасне. Якщо при запуску двигуна лампочка АБС не спалахує, значить індикатор, швидше за все, вийшов з ладу;
- Якщо лампочка не гасне згодом, це свідчить про якісь проблеми в системі АБС. Бортовий комп’ютер, виявляючи збій, генерує код несправності, зберігає їх у пам’яті і включає сигнальний індиктор.
Зазвичай цей індикатор зображується на панелі у вигляді значка з літерами ABS, підсвіченого жовтим, але в деяких автомобілях зустрічаються зелені, червоні або помаранчеві вогні.
Чому горить лампочка АБС
Причин може бути кілька:
- проблема із блоком управління системою АБС;
- відсутній зв’язок із датчиком на колесі, тобто проблема з проводами;
- зламано сам датчик;
- проблеми з вінцем на маточині.
Усі описані несправності можуть проявитися, як із запуску автомобіля, і безпосередньо під час руху.
Якщо індикатор АБС блимає:
Швидше за все, датчики антиблокувальної системи збоять і надсилають в комп’ютер неправильні сигнали. Отже, і комп’ютер віддаватиме автомобілю невірні команди. Звичайно, щоб уникнути неприємностей, можна просто відключити АБС, але краще вирушити в автосервіс – не виключено, що складну бортову електронну систему вашого автомобіля доведеться перепрошувати.
Чому це сталось:
- дроти могли обірватися або злетіти з кріплень і перетертися об колесо через нерівності дороги і просто у зв’язку з тривалою експлуатацією автомобіля;
- також на контакти могла потрапити волога, або вони проржавіли;
- датчики можуть бути забиті піском і брудом, у зв’язку з чим не в змозі передавати на блок АБС інформацію, що отримується;
- Згадайте, ви не заїжджали на СТО ремонтувати колеса? Іноді там відключають датчики системи АБС, а увімкнути назад забувають. Ще варіант – колесо неправильно встановлене.
- проблеми з блоком управління системою АБС складніші і діагностувати їх можна лише в автосервісі.
Чим загрожує несправність системи АБС
Якщо справа в лампочці, що перегоріла, самого індикатора, то нічим. Замініть її та рухайтеся в дорогу.
Якщо сигнал ABS горить під час руху, не панікуйте і різко не зупиняйтеся – здебільшого їхати далі безпечно. Але потрібно усвідомлювати – ви не можете розраховувати на антиблокувальну систему, а також на автоматичний контроль тяги та адекватну роботу системи стабілізації курсової стійкості, адже всі ці вузли та системи взаємопов’язані. Ось чому важливо уважно придивитися до того, як поводиться автомобіль і чи нормально працюють гальма, а потім прийняти виважене рішення, їхати самому в автосервіс, або викликати евакуатор.
Що можна зробити самому, якщо горить лампочка АБС
Вирішення більшості проблем з АБС вимагають спеціальних знань та обладнання, проте, є кілька речей, які ви можете зробити самостійно.
- Перевірити запобіжники (їх кілька, усі знаходяться в підкапотному монтажному блоці), та замінити той, що перегорів;
- За допомогою підйомника або домкрата підняти машину та оглянути цілісність та контакти проводів, що йдуть до колісних датчиків;
- Оглянути датчики швидкості обертання коліс. При необхідності протерти їх та висушити;
- Перевірити рівень гальмівної рідини;
- Оглянути електронний блок керування, чи немає на ньому рідини. Для цього спочатку вимкніть акумулятор, потім від’єднайте пучок проводів з роз’ємами та огляньте блок. У разі виявлення у ньому вологи, просушіть його;
- Якщо ви можете прочитати діагностичний код помилки (наприклад, за допомогою діагностичного пристрою), «погуглить» про нього в інтернеті на форумах.Все інше вам не під силу зробити. Вирушайте на СТО, замовляйте діагностику та ремонт, адже від роботи гальмівної системи автомобіля залежить безпека вас, ваших рідних та інших учасників руху.