Купівля вживаної автівки може бути схожою на те, як якщо б ви увійшли в океан із зав’язаними очима – важко зрозуміти, чи зможете ви спокійно плисти за течією, чи вас ось-ось з’їдять акули.
Досвідчений механік назвав у статті видання SlashGear кілька речей, які ви маєте зробити, перш ніж віддавати гроші за ключі. Дотримання п’яти ключових правил купівлі машини з пробігом дасть змогу уникнути в майбутньому неприємностей.
Перевірте наявність іржі в критичних зонах Великий ворог старих автомобілів – іржа. Невелика поверхнева іржа цілком очікувана на старих автомобілях, але пошкодження металевих компонентів може призвести до дорогого ремонту в майбутньому, особливо в певних місцях. Зокрема потрібно перевірити днище і пороги. Будьте особливо уважні до очевидних ознак ремонту іржі: кузовної шпаклівки навколо крил, приварених змінних панелей підлоги або багажника та невідповідної фарби.
Перевірте наявність ознак протікання води Огляньте гумові ущільнювачі навколо дверей, вікон, багажника і люка, якщо такий є. Водостоки люка можуть засмітитися листям і брудом та засмітитися дощовою водою, яка просочується в салон. Ущільнювачі у всіх цих місцях з часом схильні до скупчування сухої гнилі, що також призводить до протікання води. Ретельний візуальний огляд має виявити місця, де герметизація від негоди погіршилася до такої міри, що вона більше не працює належним чином.
Огляньте раму на предмет тріщин та інших пошкоджень Огляньте раму на предмет ознак пошкодження. Якщо ви бачите будь-які видимі тріщини, побажайте продавцеві удачі і прощайтеся. Вам також слід звернути увагу на ознаки попереднього ремонту, такі як зварні сегменти рами, накладні панелі або шви.
Огляньте все на предмет ознак витоку мастила та охолоджувальної рідини Є кілька місць на двигуні автомобіля і навколо нього, які слід перевірити на предмет витоків охолоджувальної рідини та мастила, і те й інше може призвести до дорогого ремонту в майбутньому. Особливу увагу слід приділяти кришкам клапанів і прокладкам головок. Зазвичай витік мастила можна визначити по скупченню бруду, де мастило витікає зі сполученої поверхні. Масляні піддони і задні основні сальники (де задня частина колінчастого вала з’єднується з трансмісією) також є поширеними місцями, де мастило може витікати з двигуна. Уважно огляньте шланги радіатора, корпус термостата і розширювальний бачок на предмет витоків охолоджувальної рідини, які можуть призвести до катастрофічного пошкодження через перегрів двигуна.
Перевірте осі та гальма на предмет зносу Ще одна важлива область, яку вам слід ретельно оглянути, – це осі автомобіля і гальмівні компоненти. Якщо можливо, підніміть автомобіль на домкраті і поверніть кожне колесо в положення на дев’ять і три години та спробуйте похитувати колесо вперед і назад. Повторіть тест, тримаючи руки в положеннях на 12 і шість годин. Будь-який надлишковий люфт може вказувати на знос підшипників коліс, наконечників рульових тяг або інших компонентів підвіски. Будь-який із цих станів може бути потенційно небезпечним: якщо підшипник колеса заклинить, колесо може відірватися від автомобіля на високій швидкості.
Якщо можливо, зніміть колеса і перевірте знос гальмівних колодок і роторів. Попросіть продавця або друга натиснути на педаль гальма, поки ви оглядаєте супорти, щоб переконатися, що вони вільно рухаються в обох напрямках, і перевірте наявність витоків гальмівної рідини. Ремонт гальм не особливо дорогий, але гальма, що погано працюють, небезпечні і можуть бути ознакою того, що за автомобілем не доглядали.