Круїз-контроль у сучасному автомобілі це звичайна опція, яка дає змогу підтримувати швидкість руху ТЗ. Також ще є й адаптивний круїз-контроль, який бере на себе значно більше функцій і дає змогу автомобілісту розслабитися.
Принцип роботи систем загалом схожий і передбачає наявність відповідного додаткового блоку керування двигуном і трансмісією.
Так що ж такого круїз-контроль може дати пересічному автомобілісту, який і без того добре розуміє технічну частину своєї машини. Насправді за прикладом далеко ходити не потрібно. Ця функція робить керування автомобілем більш розміреним і спокійним. Коли активується цей помічник, водій не надто відволікається від дороги, але при цьому перестає будь-яким чином старанно взаємодіяти з силовим агрегатом, надаючи перевагу спокійній їзді замість різких прискорень.
До речі, все це позначається і на витраті палива. Існує думка, що при активації відповідного функціоналу підскакує середня витрата пального. Безумовно, автомобіль, що пересувається за заданими параметрами, може споживати більше пального, адже йому постійно доводиться підтримувати швидкість у межах встановлених параметрів. Однак, як показує практика, витрата зростає не так суттєво. Ба більше, в деяких ситуаціях вона і зовсім падає.
Мова в даному випадку йде про любителів агресивного стилю водіння. Тут круїз-контроль, навпаки, дає змогу істотно зменшити споживання двигуном пального, оскільки машина починає переміщатися строго в рамках заданих параметрів і відпадають всі різкі прискорення, які може створювати водій. Безумовно, це далеко не єдиний плюс допоміжної системи, але саме на ньому хотілося б загострити увагу, з огляду на те, що паливо лише продовжує дорожчати.
Використання круїз-контролю не можна застосовувати бездумно. Він допомагає автомобілісту в далеких поїздках по трасі, але при цьому ніяк не орієнтований на експлуатацію в місті, де можна зустріти безліч світлофорів, заторів та інших перешкод. Використання круїз-контролю в міських умовах, навпаки, часто тягне за собою негативні наслідки, оскільки водієві доводиться не тільки стежити за дорогою, а й ще відволікатися на налаштування відповідної системи.