Російський аналог YouTube “Платформа” обвалився відразу після початку блокування в рф сервісів Google, пишуть росЗМІ. Відеохостинг виявився недоступним, а на його головній сторінці було опубліковано заглушку «Технічні роботи на сайті».
Сервіс «Платформа» в росії запустили в червні цього року як аналог YouTube. Як зазначали розробники з компанії Rteam (ТОВ «Ртим»), інтерфейс та функціональність нового відеосервісу були максимально наближені до YouTube. На «Платформі» також є система модерації, яка обмежує контент, що порушує російське законодавство, та відеоролики з «антиросійською риторикою», уточнили розробники.
ТОВ «Ртим» було зареєстровано у 2022 році. Засновником вважається АНО «ТВ-Новини». Ця некомерційна організація серед іншого управляє телеканалом Russia Today Маргарити Сімоньян.
До цього в росії запустили три вітчизняні відеохостинги: RuTube, «ВК» та Nuum. Але жоден із них не зміг скласти помітну конкуренцію YouTube, визнавав пізніше член комітету Держдуми з інформполітики Антон Горьолкін. «Нам потрібний один [відеохостинг], але нормальний», — наголошував депутат.
Про погіршення роботи YouTube у росії 30 липня попередили мобільні оператори МТС та «Білайн». За кілька днів до цього «Ростелеком» повідомив про зростання скарг від абонентів на якість роботи відеохостингу. У компанії стверджували, що збої викликані проблемами з обладнанням Google, яка після початку війни в Україні 2022 року не займається його оновленням.
Голова комітету Держдуми з інформполітики Олександр Хінштейн заявляв, що «деградація» якості роботи відеохостингу YouTube в росії викликана проблемами зі зберіганням даних у російських дата-центрах. Він попередив, що швидкість завантаження відео на сервісі на стаціонарних комп’ютерах впаде з 40 до 70% до кінця тижня, що закінчується 4 серпня. До цього Хінштейн назвав «деградацію» YouTube вимушеним кроком, спрямованим не проти простих росіян, а проти «антиросійської політики хостингу».
Після уповільнення роботи YouTube його відвідуваність у росії не лише не знизилася, а й показала зростання. Про це свідчить статистика єдиного вимірника аудиторії Mediascope. Так, на тижні з 22 по 28 липня, коли в росії почали уповільнювати швидкість завантаження відео на YouTube, кількість користувачів, які хоча б раз відвідали платформу, склала 82,5 млн. Це більше, ніж тижнем раніше — до уповільнення роботи сервісу (82,1 млн), і на 2,4% більше, ніж за один тиждень 2023 року (80,6 млн). Підрахунки враховують як мобільну версію YouTube, так і десктопну.