Європейська комісія планує змінити методику обчислення вуглецевого сліду батарей до 2027 року. Нова система враховуватиме не лише обсяг спожитої електроенергії, але й національний енергетичний мікс.
Це нововведення може виявитися вигідним для таких країн, як Іспанія та Франція, але створить труднощі для Німеччини.
У Німеччині близько 40% електроенергії виробляється з викопних видів палива. Промисловість країни вже висловила занепокоєння та закликала уряд втрутитися, щоб зупинити зміни, оскільки їхній енергетичний мікс сильно залежить від газу та вугілля. Тим часом Іспанія активно розвиває відновлювані джерела енергії, а Франція робить ставку на ядерну енергетику.
Німецька асоціація автомобільної промисловості (VDA) попереджає, що ці зміни можуть призвести до скорочення інвестицій у будівництво заводів із виробництва батарей у Німеччині. Нова система розрахунку суперечить попереднім підходам і може серйозно зашкодити наявним виробничим потужностям.
До того ж, у 2027 році в Європі буде запроваджено “зелений паспорт” для батарей. Цей документ надаватиме інформацію про екологічний вплив батарей і процес їх виробництва. Мета – підвищити відповідальність у ланцюжку поставок і стимулювати використання перероблених матеріалів. Наприклад, до 2031 року 16% кобальту, що використовується в батареях, має походити з переробки. Європа прагне зайняти 25% світового ринку виробництва батарей до кінця десятиліття, незважаючи на домінування азійської промисловості.