Перший пікап компанії Tesla не дуже вдало вийшов на ринок. Cybertruck з’явився пізніше, ніж обіцяв Ілон Маск, і досі не отримав деякі функції, які справили таке враження на першій презентації.
Понад те, Cybertruck сильно змінився відтоді, як Ілон Маск уперше представив його у 2019 році.
Дизайн пікапа — футуристичний і зухвалий — залишається ключовим фактором продажів. Але для тих, хто повірив в історію про по-справжньому революційний пікап, що матиме не лише унікальну зовнішність, а й унікальний функціонал, настав період розчарування.
Перший пікап Tesla, який нарешті було запущено в листопаді минулого року. Він пройшов нелегкий шлях, що супроводжувався численними відгуками і проблемами з масштабуванням виробництва.
Після старту продажів покупці почали скаржитися на різні недоробки та проблеми. І незважаючи на досить високі продажі, багато хто називає Cybertruck розчаруванням.
Маск обіцяв занадто багато «смаколиків». Але очікування не справдилися.
Cybertruck, що продаються зараз, мають менший запас ходу і набагато вищу ціну, ніж спочатку передбачав Маск.
Ось деякі з функцій Cybertruck, які Маск обіцяв протягом багатьох років, але які так і не було реалізовано в добірці видання Autoblog.
Цінник у $39 900
Коли Маск представляв Cybertruck у 2019 році, він сказав, що найдешевша версія коштуватиме $39 900, а більш просунуті варіанти — $49 900 і $69 900.
Як би не так.
Cybertruck неабияк затримався на шляху до споживача. І за цей час відчутно подорожчав.
У 2023 році перед стартом Tesla заявила, що її найдешевша модель коштуватиме 60 990 доларів.
Фанати були в люті. «Кібервантажівка» втратила шанси на масовість і відразу стала чимось на зразок статусного автомобіля. Безумовно, це порадувало частину аудиторії, але багато фанатів були в люті.
А в нинішньому році Tesla раптово прибрала опцію замовлення найдешевшої задньопривідної версії. Тепер Cybertruck можна замовити лише в повнопривідній версії з двома моторами за $99 990. Що буде з ціноутворенням далі, не ясно.
Запас ходу 800 км
Маск також заявив, що у 2019 році найбільш просунута тримоторна версія Cybertruck матиме запас ходу у 800 км.
Більш ніж вражаюча цифра. На ринку на той момент не було моделей з таким запасом ходу, і навіть через п’ять років їх одиниці і то, з низкою застережень (такий пробіг досяжний тільки в міському циклі і т. д.) .
Поява версії Cybertruck з таких запасом ходу зробила б його одним із найбільш далекобійних електрокарів на ринку.
Але як і в багатьох інших випадках, Маск не зміг виконати свою обіцянку.
Запас ходу моделей, що надійшли в продаж, не досягає і 500 км.
Якоюсь мірою це фіаско планується компенсувати за допомогою додаткової батареї, яку можна розмістити в багажнику.
Tesla називає її «розширювачем запасу ходу». За вартості $16 000 цей гаджет дасть змогу Cybertruck проїжджати ще 300 км.
Але і ця опція поки що у «вішлісті», її реалізація запланована на 2025 рік. Немає жодних гарантій, що це станеться.
Квадроцикл Cyberquad
Хейтери Ілона Маска стверджують, що він часто перебуває під впливом якихось речовин.
Доказів цьому немає, і загалом це більше схоже на лихослів'я. Але іноді Маск справді говорить дивні речі.
Наприкінці заходу Cybertruck 2019 він несподівано представив Cyberquad, електричний квадроцикл Tesla.
Він ще кілька разів згадував його у своїх постах у соцмережах. Мільярдер запевняв, що Cyberquad — це двомісний електричний квадроцикл, який буде випущений одночасно з пікапом Cybertruck.
Як це часто буває з дітищами Маска, у квадроцикла відразу з’явилися фанати.
І як це часто буває, Маск злегка злукавив. Ніякого квадроцикла в пару до пікапа Tesla так і не випустила.
Ну точніше, якийсь компроміс було знайдено.
Tesla випустила дитячу версію Cyberquad за $1900. Її майже відразу піддали відкличній кампанії через технічні проблеми. Зараз дитячі квадроцикли знову з’явилися на сайті Tesla за ціною $1650.
Повнорозмірний квадроцикл у продажу так і не з’явився. І Маск давно про нього публічно не згадував.
Плавучий Cybertruck
Для багатьох фанатів саме згадка Маска про те, що Cybertruck зможе плавати і короткочасно виконувати функцію човна, була вирішальним фактором.
Другого такого унікального авто на ринку точно немає.
Пост Маска про те, що пікап буде досить водонепроникним, щоб «перетинати річки, озера і навіть не надто бурхливі моря», став свого роду класикою.
На практиці все виявилося «дещо» інакше.
У Cybertruck є режим їзди для перетину водних перешкод. Але максимальна глибина — 750 мм, що в принципі, перебуває на рівні багатьох сучасних позашляховиків. І то, цим режимом можна користуватися лише нетривалу кількість часу.
Плавати Cybertruck не вміє. І як човен виступати не може.
Маск відмовляється здаватися. Наприкінці 2023 року він написав пост, у якому обіцяв, що Cybertruck скоро зможе «долати як човен не менше 100 метрів води». Але коли це станеться, не уточнив.
Режим краба
А ще Маск погрожував, що електричний пікап матиме режим, відомий як «хода краба». Це дозволяє позашляховику пересуватися боком, що іноді може стати порятунком у складних ситуаціях на бездоріжжі.
З появою електричних кросоверів, технічна можливість реалізувати цю функцію стала вельми привабливою. Адже можна розмістити по одному електромотору на кожному колесі.
У 2021 році Маск запевняв, що Cybertruck отримає чотири мотори і функцію «ходи краба». Кожне колесо зможе повертатися на 360 градусів.
У Cybertruck, що продається нині, лише два мотори, звичайні колеса, і жодних свідчень того, що «режим краба» буде реалізовано в осяжному майбутньому.
Власне, підлеглі Маска вже кілька разів публічно говорили, що «режим краба» — даремна функція, якій немає практичного застосування.
Тим часом останнім часом «режим краба» представлений у нових електричних кросоверах GMC Hammer EV та Mercedes G-class.