Однією з найнеприємніших ситуацій у повсякденному житті водія автомобіля є перегрів двигуна. Якщо ви бачите, як з-під капота валить пар, найімовірніше, в системі закипів антифриз, який не здатний охолоджувати мотор. Експерти порталу 130.cm пояснили автомобілістам, що можна і що не можна робити в такій ситуації.
Насамперед зазначається, що перегрів силової установки може бути спричинений нестачею антифризу, засміченням радіатора, заклинюванням термостата, поломкою насоса або вентилятора охолодження, а також розгерметизацією системи охолодження або просто її неефективністю.
Залежно від причини перегріву існують різні алгоритми дій. Найбільш універсальним і простим способом діагностики під час закипання мотора є активація обігрівача салону. Піч є частиною системи охолодження і під час увімкнення на повну потужність має забирати від двигуна тепло.
Якщо температура двигуна повзе вгору, а під час увімкнення обігріву з повітропроводів іде холодне повітря, отже, в системі немає або занадто мало антифризу. У такій ситуації потрібно негайно зупинити машину і заглушити двигун. Тільки через 15-20 хвилин після цього можна відкрити капот і долити охолоджувальної рідини в автомобіль. При цьому потрібно якомога швидше показати машину механіку для перевірки на предмет витоків антифризу.
Гаряче повітря з повітропроводів свідчить про те, що антифриз у системі є. У такій ситуації рекомендується продовжувати рух на малих обертах, але якщо попереду затяжний підйом, то краще зупинити автомобіль і дати двигуну охолонути, обережно відкривши капот, не вимикаючи обігрів салону.
Що не можна робити в разі перегріву двигуна
Категорично не можна під час закипання антифризу намагатися відкрити кришку радіатора, оскільки під тиском кипляча рідина може просто виплеснутися вам в обличчя. Також не рекомендується поливати перегрітий мотор холодною водою, оскільки різкий перепад температур може призвести до його пошкодження. З тієї ж причини не можна доливати антифриз або воду в гарячий двигун.