Під час купівлі вживаного автомобіля слід бути особливо уважним до прихованих проблем, які можуть проявитися пізніше і доставити власникові масу головного болю. Серед таких і так званий «масложор» – підвищена витрата моторного масла.
Експерти пропонують низку рекомендацій, як виявити цю проблему, включно з простим тестом, який можна провести протягом кількох хвилин під час перевірки авто.
1. Перевірка рівня і стану оливи
Під час продажу автомобіля, як правило, продавці міняють мастило в двигуні, але все одно важливо перевірити, яким є рівень лубриканта, щоб потім не витрачати гроші на цю процедуру.
2. Огляд маслозаливної горловини
Якщо під кришкою ви бачите чорні сліди, найімовірніше це залишки нагару, який є поганою ознакою, що свідчить про несправність двигуна.
3. Перевірка вихлопної труби
Якщо у внутрішній частині вихлопної труби є велика кількість чорного нагару, значить з мотором також щось не так.
4. Запуск двигуна і перевірка на «синій дим»
Якщо відразу після запуску двигуна з вихлопної труби повалив синій, сизий або світлий дим, слід насторожитися. Це може вказувати на потрапляння мастила в циліндри.
5. Перевірка кришки маслозаливної горловини на працюючому двигуні
Якщо на заведеному двигуні кришка маслозаливної горловини починає підстрибувати, значить є проблеми з компресією.
6. Тест на високих обертах
Синій дим може з’являтися одразу, але це не свідчить про те, що проблем з «оливожором» у машини гарантовано немає. Простий дво- або трихвилинний тест дасть змогу напевно зрозуміти, чи є подібні несправності в авто. Двигун слід завести і дати йому прогрітися до робочої температури. Після цього обороти підвищуються до 4500 об/хв, а потім кілька разів потрібно різко натиснути на педаль акселератора. Якщо з вихлопної труби повалить сизий або синій дим, значить справа погана.