Як відомо, у більшості автомобілі з механічною коробкою передач використовується три педалі – газ, гальмо і зчеплення. У машинах з «автоматом» педалі зчеплення немає, але іноді в різних типах трансмісії трапляється третя або четверта педаль – «ножник».
Як пояснив “SUV News” досвідчений автомеханік, ця педаль має повну назву «педаль стоянкового гальма». Вона є аналогом звичного важеля «ручника», який прив’язаний до троса, що впливає на гальмівний механізм. «Ніжник» розташований трохи осторонь від інших медалей, щоб водій випадково його не переплутав.
У конструкцію ножного стоянкового гальма входять рукоятка розблокування, трос і сама педаль, а також другий трос до механізму стоянкового гальма. Застопорити машину на місці за допомогою цього механізму можна легким натисканням на педаль.
Найчастіше «ніжник» можна зустріти в американських і японських автомобілях із правостороннім керуванням. Відносно недавно його ставили на автомобілі Mercedes-Benz.