Величезні споруди в центрі міста або на околиці під назвою «Торговий центр» зарекомендували себе позитивно для споживачів різних статусів. Раніше такого привілею для городян не було. Потрібно було стояти в нескінченних пробках, для того щоб дістатися до магазину. Зараз все набагато простіше. Будівництво торгових центрів займає левову частку роботи будівельних компаній. Розвиток такого напрямку має величезні масштаби. З кожним днем все більше і більше зростає потреба в нових торгових точках http://domosvit.ua/ різного напрямку. Торговий центр останнім часом прийнято вважати відмінним місцем для проведення дозвілля всієї родини. У цьому є своя правда. Адже скупчення різноманітних магазинів на одній ділянці просто рясніє барвистими вивісками і рекламою. Тут кожен член сім'ї знайде собі те, що потрібно! Не варто мотатися по всьому місту в пошуках потрібного товару. Будівництво торгових центрів-один з найважливіших моментів у розвитку міста.
Особливості будівництва торгово-розважального комплексу.
Сучасні торгові центри сьогодні означають набагато більше, ніж тільки простір для шопінгу. Навіть у будні відвідувачі заповнюють зали кінотеатрів, приводять дітей в ігрові зони, зустрічаються з друзями на фудкорті, в кафе, залах для боулінгу. А у вихідний або святковий день деякі сім'ї приходять в ТЦ вранці і залишають його до вечора. Тому будівництво торгових комплексів - це серйозний і трудомісткий процес, що вимагає врахування безлічі факторів, таких як:
- поруч з ТЦ повинні розташовуватися зупинки громадського транспорту плюс необхідно організувати заїзд особистих автомобілів і таксі;
- потрібні великі паркувальні майданчики на прилеглій ділянці і/або в підземних поверхах будівлі;
- архітектура комплексу повинна бути унікальна, щоб привертати увагу жителів і гостей міста;
- необхідно оптимально розподілити потоки людей, враховуючи комерційну складову і зручність громадян;
- при плануванні внутрішнього простору ТЦ потрібно використовувати універсальний підхід, що дозволяє підлаштовуватися під потреби компаній-орендарів.
Розробникам слід мати на увазі, що якісний проект будівництва торгового комплексу вплине на ринкову вартість об'єкта і рівень конкурентоспроможності, дозволить замовнику знизити витрати, також його оцінять інші потенційні клієнти.
До проектування сучасного торгового центру залучається велика команда фахівців, від архітекторів та інженерів-конструкторів до дизайнерів, маркетологів і т. д.
Застосування типових рішень при створенні проекту торгового центру не виключає додаткового коригування під умови міської та квартальної забудови. Наприклад, щоб забезпечити зручний під'їзд до будівлі, потрібно зробити аналіз транспортної інфраструктури. Крім того, якщо складено попередній список бажаючих орендувати приміщення, це теж потрібно враховувати при проектуванні. Також замовник може зажадати дотримуватися єдиний стиль, що відрізняє всі його будівлі, і т. п.
Проектування об'єктів будівництва торгового комплексу.
Будь-який проект починається з визначення загальної концепції майбутнього торгового центру. Від цього етапу залежить успіх всього бізнес-проекту, тому необхідно все ретельно продумати, запросити для обговорення важливих питань основних орендарів, якщо з ними вже укладені договори оренди.
Щоб команда архітекторів і проектувальників могла приступити до створення проектної документації, необхідно отримати вихідні документи і результати інженерних досліджень ділянки. При розробці проекту приймаються важливі архітектурні, конструктивні, планувальні та інженерні рішення, що відносяться:
- до внутрішнього планування-необхідно створити рівні умови доступу відвідувачів до кожної торгової площі;
- до організації вантажно-розвантажувальних робіт, доставки товарів, виділення та обладнання приміщень під побутові та господарські потреби орендарів та власних служб ТЦ;
- до спорудження підйомних пристроїв (ескалатори, ліфти, спецпідйомники) і сходових маршів, по яких і як задумано маркетологами, покупці будуть направлятися до певних зон торгового комплексу;
- до організації системи основних і додаткових входів-виходів, покликаної забезпечить зручність і безпеку відвідувачів, якщо доведеться евакуювати людей в екстреній ситуації.
Коли основні питання з планування та архітектури опрацьовані, проектувальники переходять до створення зовнішнього і внутрішнього дизайну, розробці системи освітлення. Маркетологи планують розміщення рекламних вивісок на фасадах будівлі, що безумовно сприяє збільшенню потоку відвідувачів. Завдяки нестандартному зовнішньому вигляду, ТЦ помітно виділяється серед звичайних житлових будинків і промислових об'єктів.
Будь торгово-розважальний комплекс проектується сьогодні з урахуванням ряду основних принципів. Під розміщення кінотеатрів, фудкортів, ресторанів, зон відпочинку зазвичай віддають верхні поверхи. Майданчики біля сходів і ескалаторів, інші вільні місця можуть орендувати дрібні підприємці. Великим магазинам можуть надати два поверхи, з'єднавши їх окремими ескалаторами.
Кожен торговий центр по-своєму унікальний і неповторний, тому можуть бути істотні відмінності в термінах створення проекту, будівельних робіт і вартості об'єкта. Узгодження умов будівництва проводиться після того, як фахівці вивчать ТЗ, документацію на земельну ділянку і проведуть попереднє обстеження місця майбутнього будівництва.