До Києва вдалося повернути дуже важливий для історії мотоцикл - КМЗ М-72Н. Як раніше вже розповідав AUTO-Consulting, виробництво важких мотоциклів на КМЗ стартувало 1952 року, коли М-72 dже 11 років, як випускався у СРСР.
До цього в Києві з 1946 року вже освоїли випуск легкого мотоцикла К-1Б "Киянин" (копія німецького Wanderer SP1) та з 1947 року мотоколяски К-1В, але для виробництва важких мотоциклів ними вирішено було пожертвувати.
Першим, у 1951 році, було знято з виробництва "Киевлянин", а мотоколяску збирали ще майже рік із запасу комплектуючих. Паралельно йшла реконструкція підприємства під випуск важких мотоциклів, і до кінця 1952 року перші екземпляри М-72 київського виробництва виїхали з конвеєра. Зовні вони нічим не відрізнялися від продукції інших підприємств і майже всі йшли до армії.
У середині 50-х команда головного конструктора КМЗ Д. Позднякова розпочинає роботу над створенням 500-кубового мотоцикла принципово нової конструкції — М-53. Про нього AUTO-Consulting вже детально розповідав.
Однак через те, що КМЗ на той момент уже був головним постачальником мотоциклів для армії, проекту 500-кубів так і не дали "зелене світло". Щоб не гаяти часу, Поздняков приймає рішення впроваджувати окремі напрацювання за М-53 шляхом удосконалення застарілого М-72. Проект отримав назву М-72Н і був розбитий на три етапи: М-72Н1, М-72Н2 та М-72Н3.
М-72Н - була перша модель важкого мотоцикла, створена вже київськими конструкторами на чолі з Поздняковим, що значно відрізнялася від М-72 інших підприємств.
Саме на цьому мотоциклі вперше дебютували алюмінієві барабани коліс, що зберегли свою форму майже до 2000-х років. Колеса мотоцикла вперше стали взаємозамінними, а спереду з'явилася коротковажільна вилка та новий щиток із бризковиком "бобровий комір". Двигун тут був ще старий 22 к.с., скопійований з BMW R71. Але вже наступного року його модернізували до 26 л. І вже у такому вигляді почали встановлювати на К-750.
М-72Н випускався з 1957 по 1959 роки і став тим пунктом, з якого мотоцикли Київського мотозаводу почали відрізнятися від аналогічних машин з Ірбіту (ІМЗ). Загалом КМЗ виготовив 27850 мотоциклів цієї моделі.
Цей екземпляр КМЗ М-72Н 1957 року був пофарбований саме в такий колір із заводу. Він довгі роки працював на підприємстві у Маріуполі, проте на ньому, якимось дивом, зберігся не лише рідний двигун, а й КПП та редуктор. І ось, через 65 років, цей екземпляр повернувся у Київ, на теріторію заводу-виробника.