На автомобілях з автоматичною коробкою передач можна гальмувати двигуном, хоча і не так ефективно, як на "механіці".
Про це пише Апостроф.
Гальмування двигуном користувалося популярністю у минулому столітті, щоб зберегти гальмівні колодки та продовжити їм термін служби. У гірських районах водіння з включеною передачею було необхідне через часті схили та різкі повороти. Гальмування двигуном було дуже зручним та ефективним.
Час іде, і технічний прогрес не стоїть на місці. І через масове використання автоматичних трансмісій потрібно робити поправки у процесі їх експлуатації. Конструкція автомата влаштована складно. В силу своїх особливостей автомат програє по довговічності простій механічній коробці, але гальмувати автоматом все ж таки можна, хоча і не настільки ефективно як механікою.
При гальмуванні двигуном деактивація блокування відбувається на швидкості приблизно 50-60 км/год і включається демпфер масляний, що згладжує навантаження. Гідромуфта, незалежно від величини навантаження на коробку, зменшує її і тим самим оберігає автомат від пошкоджень. Внаслідок цього згладжування машина сповільнюється помітно повільніше, ніж автомобіль із механікою.
З іншого боку, не кожному автоматі можна примусово перемкнути передачу. У сучасних коробках ручне перемикання можливе, але через наявність щаблів із занадто "довгими" передавальними числами уповільнення відбувається вкрай повільно. Автомат просто живе своїм життям. За надмірної швидкості електроніка не дозволить примусово включити першу передачу.
Загалом, на машині з автоматом можна гальмувати двигуном, але при цьому автомат досить розумний для того, щоб убезпечити себе від поломок. Крім того, гідромуфт знижує навантаження, що надходять через колеса в трансмісію, через що пошкодити вузол їздою під ухил неможливо. Ще ефективніше використовувати педаль гальма.