Останніми роками обсяги продажу машин з автоматичними трансмісіями над ринком перевищили показники моделей з механічними коробками передач.
Ще кілька років тому класична механічна коробка передач цінувалася всіма водіями як еталон зручності керування тягою та швидкості перемикань з мінімумом трансмісійних втрат і максимальною надійністю. Однак сьогодні багато машин з автоматичними трансмісіями виявляються швидше за версії з трьома педалями, а деякі - ще й довговічніші, пише Hyser.
Визначити кращого з кращих - тобто найнадійніший «автомат» у світі - практично неможливо, тому ми наведемо умовний список найбільш безпроблемних коробок, які добре зарекомендували себе за довгі роки служби на серійних автомобілях.
Складаючи цей рейтинг, експерти оцінювали загальну простоту конструкції, ремонтопридатність, міцні компоненти вузла і, як наслідок, здатність «перетравлювати» більшу потужність двигуна.
1. Aisin U340E.
Ця коробка автомат була розроблена спільно з компанією Toyota для моделей внутрішнього ринку Японії. Випускали їх з 1990 до 2013 року для моделей Toyota Corolla, Yaris, Avensis, Matrix. Трансмісія мала по старій моді лише чотири ступені та призначалася для атмосферних двигунів об'ємом від 1,3 до 1,8 літра. На практиці виявилося, що навіть мільйон кілометрів для машин із такими коробками далеко не межа.
2. Mercedes-Benz 722.3/722.4
Випускали їх із 1979 по 1996 рік — ці «автомати» ставили на багато популярних моделей німецького концерну.
Трансмісія 4G-Tronic була призначена для двигунів об'ємом до 3,0 літрів з моментом, що крутить, до 250 Нм. Встановлювали ці агрегати на класичні автомобілі Mercedes-Benz: це попередники сучасних моделей C-класу (W201, W202), E-класу (W123, W124, W210) та S-класу (W126, W140), а також на дводверки SL (R107) , R126).
3. Айсин 30−40л
Багато експертів вважають, що цей агрегат чи не найнадійніший "автомат" на авто за всю історію. Її дебют відбувся в середині 1980-х, а одними з перших автомобілів, на які поставили ранню повнопривідну версію трансмісії з індексом А340H, стали пікап Toyota Hilux та споріднений позашляховик 4Runner. Трохи згодом світло побачила модифікація для легкових задньопривідних автомобілів, яку встановлювали і на звичайні седани, і на спорткари на зразок Toyota Supra та Lexus SC 300.
4. Ford AOD
Серія AOD – справжній старожил. Ці агрегати, розраховані на роботу з тяговитими V8, випускали майже 35 років, і до 2014 року їх ставили на безліч популярних моделей, включаючи Ford Crown Victoria, Lincoln Town Car, Mercury Grand Marquis, Ford Mustang, а також позашляховики Ford Expedition та пікапи F-серії.
5. Jatco JF414E
Цей чотириступінчастий "автомат" інженери тісно пов'язаної з концерном Nissan японської фірми Jatco розробляли для невеликих автомобілів зі скромними двигунами об'ємом 1,3 і 1,6 літра. Дебют агрегату відбувся наприкінці 1980-х, а на початку 2000-х його модернізували. Спочатку ці коробки встановлювали моделі для внутрішнього японського ринку, але згодом вони почали з'являтися і інших машинах.