Поліція має право перевіряти водіїв на стан сп'яніння, застосовуючи сертифіковані драгери. Втім, трапляються випадки, коли правоохоронці хитрують, щоб виписати неправомірно штраф водію, який насправді не вживав алкоголь.
Про те, як діє ця схема "розводу" і що треба знати водіям, розповідає РБК-Україна (проект Styler) із посиланням на публікацію адвоката Романа Сімутіна у You Tube.
"Темна" сторона алкотестера і його похибки
"Була нещодавно справа щодо водія, якому "впаяли" керування у стані сп’яніння. Він подмухав у драгер з мінімальною похибкою та дуже різними температурними показниками повітря. Під час освідування температура повітря складала +2, а в чеку драгера +19", - розповідає Сімутін.
Він пояснює, що Drager ALCOTEST 6820, як і все метрологічне обладнання, має правильно експлуатуватися, зокрема, пройти адаптацію до зовнішнього середовища.
Як довели помилку вимірювань драгера
Щоб якось довести різницю в температурних показниках та довести хибність результатів виміру, юрист звернувся до геофізичної лабораторії та отримали відповідь, що температура повітря в той день не перевищувала + 2,7 градуса.
Юрист наголосив, що таким чином, водій отримав штраф на рівному місці.
"А далеко не кожен буде копирсатися в технічних нюансах драгерів. Проте тут вони не на того напали, бо ми надали докази "розводу" і виграли суд", - заявив адвокат.
Які висновки треба зробити водіям
Якщо ви не погоджуєтеся з показниками драгера на місці, тоді вимагайте проведення освідування в найближчій лікарні, але перед проходженням освідування в лікарні виконайте першу пораду.
"Ну, і само собою, золоте правило водія ніхто не скасував - не пиячте за кермом", - наголошує адвокат.