Хоча кількість контрафактного пального в Україні зменшилась, проблема залишається актуальною, особливо у менших містах.
Експерти виявили кілька мереж, таких як ANP та AVIAS, які залучені до контрафактного виробництва бензину класу А-95.
Інститут експертизи споживачів повідомив про це, наголошуючи, що ці мережі активно реалізують бензин останнім часом, тому результати дослідження не є несподіваними.
Під час дослідження виявлені деякі відмінності у пальні деяких мереж. Зокрема, виявлено, що бензин від KRAFT перевищує допустимий рівень сірки у 35 разів – 352 мг/кг з максимально допустимим обмеженням 10. Також DNIPRO OIL GROUP виявили надмірний вміст сірки, який перевищує стандарт у 70 разів.
Експерти також виявили надмірний рівень токсичного бензолу як у KRAFT, так і у DNIPRO OIL GROUP. На станціях KRAFT зайвого виявлено майже в чотири рази більше, а на станціях DNIPRO OIL GROUP – більше ніж в сім разів.
Підвищені рівні бензолу становлять значний ризик для водіїв і пішоходів, оскільки вони можуть призвести до проблем з двигуном, перегріванням і збільшеним викидом. Це небезпечне сполука, яка сприяє утворенню сажі, можливим поломкам і невідворотним проблемам зі здоров’ям.
У загальному експерти зауважують значне зменшення постачання контрафактного пального на ринку. Цей спад можна пояснити зменшенням кількості так званих “міні-рафінерій” (невеликий завод або обладнання, яке використовується для виробництва нафтопродуктів, таких як бензин, дизельне паливо, мазут тощо). Деякі з найбільших міні-рафінерій були знищені під час російських бомбардувань, а інші зменшили виробництво через проблеми з ресурсами та логістикою.
Внаслідок цього багато мереж перейшли з “червоної” зони (не відповідність стандартам чистоти палива) до “синьої” зони (модерована чистота), оскільки вони тепер спираються на імпортне пальне.
Лишні канали контрафактного пального, головним чином, сконцентровані на малих регіональних мережах, оскільки вони не потребують великих кількостей. Тому водіям маленьких міст і сіл рекомендується проїхати кілька додаткових кілометрів до більших АЗС, щоб уникнути можливих проблем з контрафактним паливом.
Незважаючи на досягнуті успіхи у зменшенні кількості контрафактного пального, важливо, щоб споживачі залишалися бджолами та були проінформовані щодо якості придбаного пального. Регулярне відвідування надійних АЗС – ключовий момент для забезпечення безпеки автомобілів, збереження продуктивності двигуна та збереження здоров’я як водіїв, так і пішоходів. Шляхом пріоритизації якості пального водії можуть допомогти подальшому зменшенню кількості контрафактного пального на українському ринку.